28.12.2016 / Social media
 

Polityka, kłamstwa i materiały wideo, czyli social media w 2016 roku. Co przyniesie kolejny?

  • Polub
  • Opublikuj
  • Udostępnij
 
© Monthly_M - Fotolia
© Monthly_M - Fotolia

W 2016 roku liczba mobilnych użytkowników Facebooka przekroczyła miliard, LinkedIn trafił do imperium Microsoftu, a WhatsApp pod lupę Komisji Europejskiej. Instagram kontynuował naśladowanie Snapchata, który z kolei przestał być Snapchatem i - jako Snap - szykuje się do wejścia na giełdę, na której Twitter radzi sobie coraz gorzej. Nudno nie było, choć straszno - owszem i nawet Mark Zuckerber zapewniający, że fake'we newsy nie mogły wpłynąć na wynik amerykańskich wyborów, tego nie zmienił.

Wyborcze zwycięstwo Donalda Trumpa, który pokonał Hillary Clinton, mimo że cieszyła się zdecydowanym poparciem tradycyjnych mediów, pokazało, jak wielką siłą są media społecznościowe. Wielką i niedocenianą nawet przez liberalnych prezesów z Doliny Krzemowej, którzy (w ogromnej większości) nie kryli niechęci do ekscentrycznego milionera. Wynik amerykańskich wyborów nie był jednak wyłącznie prztyczkiem w nos coraz bardziej oderwanych od środkowoamerykańskiej "ulicy" gazet z obu Wybrzeży. Pokazał też problem, który - według ekspertów, z którymi rozmawiało Interaktywnie.com - będzie największym wyzwaniem w 2017 roku i w latach kolejnych, czyli weryfikacji fałszywych newsów krążących w mediach społecznościowych bez żadnych przeszkód. Czy miały wpływ na wyniki amerykańskich wyborów?

Mark Zuckerberg dowodzi, że nie, jednocześnie jednak przyznając, że problem istnieje, a skutecznego rozwiązania nie widać. Nigdy nie było ono zresztą przedmiotem szczególnie intensywnych poszukiwań. Społecznościowi giganci - jako firmy technologiczne - odżegnywali się od prawnej odpowiedzialności z treści, która ciąży na przedstawicielach tradycyjnych mediów, a zapotrzebowanie na idee pokrywali frazesami o "łączeniu ludzi", które dzisiaj się kompromitują. Facebook łączy, owszem, ale głównie tych, których połączyły już wcześniej podobne opinie. O nasz psychiczny komfort dbają algorytmy platformy pomyślane tak, by nie zmuszać użytkowników do bolesnej przecież konieczności weryfikacji własnego światopoglądu, a jedynie utwierdzać w powziętych przekonaniach.

Ma być pozytywnie i inspirująco, a najlepiej także krótko i w formie obrazkowej. Wideo to trend, który nie ustępuje i nie ustąpi w 2017 roku. Firmy coraz sprawniej poruszają się w tym temacie, ku uciesze platform, które udostępniają im coraz to nowe narzędzia angażujące użytkownika. Filmy 360º, VR, AR, live streaming to kolejne sposoby na to, by "kupić" uwagę użytkowników, a docelowo - zmienić ich w klientów. Bo social media - nie tylko Facebook - sprzedają, a będą - dzięki rozwiązaniom usprawniającym obsługę klienta, takim jak boty czy integracje z systemami płatności - będą sprzedawać jeszcze więcej. 

Wideo jest jednak zdecydowanym liderem. Jest już wszędzie i jest coraz dłuższe, by reklamodawcy mieli większe pole do popisu. Firmy doceniają jego siłę i coraz częściej przygotowują treści reklamowe specjalnie pod kątem użytkowników social mediów. I choć zdarzają się żenujące wpadki - jak ta Onetu po śmierci Bohdana Smolenia, w ogólnym rozrachunku radzą sobie sprawniej.

Zresztą nie tylko reklamodawcy. Z social wideo eksperymentują też wydawcy, a liczba formatów, w których brylują także dziennikarze znani do tej pory głównie z tradycyjnej telewizji świadczy o tym, że jest to dla nich bardzo perspektywiczny kierunek.

Źródło: Interaktywnie.com

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ SZCZEGÓŁOWĄ OPINIĘ

EKSPERT
KOMENTARZ
61396_katarzyna-kowalczyk_photo.jpg

Katarzyna Kowalczyk , marketing officer, NapoleonCat:

W 2017 roku będziemy obserwować ciągły rozwój wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Może nie zapanują na stałe w mediach społecznościowych w 2017, ale na pewno będziemy obserwować różne sposoby wykorzystania tych technologii.

 

61395_darek_skrzypkowski_warappa.jpg

Darek Skrzypkowski, CEO / Partner  w Warappa

W 2017 roku będzie to użycie rzeczywistości rozszerzonej – bardziej dostępnej dla zwykłego użytkownika niż VR – oraz gier, które są skutecznym narzędziem służącym do utrzymywania dobrych relacji z klientem a także jego lojalizacji względem marki.

61394_walk_mateusz-szufel.jpg

Mateusz Szufel, Community Manager WALK Social Media:

Trend, który moim zdaniem odniósł największy sukces w odchodzącym już roku to nowy sposób wykorzystania wideo marketingu w social media. 

61392_skowron-boguslaw-pov.jpg

Bogusław Skowron, Social Media Manager, agencja Point of View:

Transmisje live wideo na Facebooku przeszły już do porządku dziennego, WhatsApp rozwija opcje wideo-calling, Instagram walcząc o użytkowników ze Snapchatem wydłużył długość filmów i pozycjonuje się jako źródło informacji a YouTube umożliwił każdemu oglądanie filmów w technologii VR.

61391_michal-zgutka_liquidthread.jpg

Michał Zgutka, Content Manager, LiquidThread:

Coraz więcej marek posiadających swoje strony na Facebooku przenosi ciężar komunikacji na rozmaite formaty wideo i im pokrewne: gify, cinemagrafy, animacje czy mniej lub bardziej skomplikowane i zaawansowane spoty

 61389_justyna-staszewska-imagine_fota.png

 

Justyna Staszewska, Project Manager, agencja IMAGINE:

W 2017 roku branża będzie to intensyfikowała działania marketingowe w Social Mediach poza Faceebookiem. Do to tej pory dla dużej większości marketerów Social Media = Facebook. Ale dla części odbiorców, szczególnie młodych, jest on już passe. 

61388_shake-hands-szymon-slipko-ceo_fota.jpg

Szymon Ślipko, CEO / Strategy Director, agencja Shake Hands:

W 2016 roku największą porażką są fejkowe newsy, które zalewają media społecznościowe i stają się coraz bardziej palącym problemem. Przeraża świadomość, jak łatwo jest wprowadzać ludzi w błąd i jak łatwo nie prawdziwe informacje rozchodzą się po sieci

61387_piotr_lokuciejewski_rab.jpg

Piotr Łokuciejewski, Project Manager, REACHaBLOGGER.PL:

Najważniejszym wydarzeniem w 2016 roku była kampania wyborcza Donalda Trumpa – pierwsza, w której tak wielką rolę grał mikroblog (Twitter) oraz YouTube. Nasuwa się porównanie do kampanii Kennedy / Nixon – wtedy też nowe medium doprowadziło jednego z kandydatów do zwycięstwa.

61397_nina_rybinska_bpr.jpg

Nina Rybińska, project manager, Biuro Podróży Reklamy:

Popularne gify mogą zacząć odchodzić do przeszłości, bo Facebook zdaje się przychylnej patrzeć na wideo. Launch Spectacles Snapchata może spowodować, że inni gracze zaczną sprzedawać konsumentom wearables dedykowane swoim platformom. 

 

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |

  • Polub
  • Opublikuj
  • Udostępnij
Tag arrow
Chmura tagów

Tagi: Snapchat, VR, ar, facebook, live streaming, social media, social wideo, twitter


wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
  • Tomasz Bonek Marta Smaga Sp. z o.o. Tomasz Bonek Marta Smaga Sp. z o.o.

    Kompleksowo realizujemy projekty internetowe - od strategii, poprzez wdrożenie witryny, do pozyskiwania...

    Zobacz profil w katalogu firm
  • Digital We Digital We

    Wdrożenia, doradztwo, strategia, audyty, szkolenia, badania - internet i mobile. - serwisy i aplikacje internetowe...

    Zobacz profil w katalogu firm
  • ASPER SOFTWARE HOUSE ASPER SOFTWARE HOUSE

    ASPER SOFTWARE HOUSE z Warszawy to osiem lat doświadczenia i dziesiątki zadowolonych Klientów. W naszej pracy...

    Zobacz profil w katalogu firm
Komentarze (1)
Traficar
1. Traficar, 195.187.253.*, 03.01.2017 / 15:30
Znalezienie się w tak zacnym gronie to dla mnie ogromny zaszczyt, dziękuję!
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
ASPER SOFTWARE HOUSE
 
Arrow
newsletter
Arrow
Loader
Up Down
ostatnie komentarze
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2017 interaktywnie.com. All rights reserved. Created by Opcom