Grupa CD Projekt RED w trzecim kwartale 2012 roku poprawiła wyniki finansowe osiągnięte przed rokiem i wyraźnie przebiła oczekiwania rynku.
Skonsolidowane przychody Grupy CD Projekt RED w trzecim kwartale osiągnęły poziom 42,1 mln zł wobec 25,9 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku i 34,5 mln zł według konsensusu analityków (średnia prognoz DM BZ WBK, DM IDMSA, ING Securities). Przełożyło się to w trzecim kwartale na 5,8 mln zł zysku netto, wobec 4,8 mln zł przed rokiem i 4,2 mln zł oczekiwanych przez analityków.
Skonsolidowane wyniki CD Projekt RED za III kw. (w mln zł.) | |||||
dane w mln zł | III kwartał 2012 | konsensus | różnica | III kwartał 2011 | wzrost |
Przychody ze sprzedaży | 42,1 | 34,5 | 22% | 25,9 | 63% |
EBITDA | 6,5 | 5,6 | 15% | ||
EBIT | 5,8 | 4,8 | 21% | 5,2 | 11% |
Zysk netto | 5,8 | 4,2 | 39% | 4,8 | 21% |
- Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału. Praktycznie w każdym segmencie są one nieco lepsze od naszych pierwotnych oczekiwań - powiedział Adam Kiciński, Prezes Zarządu CD Projekt RED. - Osiągnięte wyniki te są tym bardziej satysfakcjonujące, że poparte zostały bardzo dobrymi przepływami – zarówno z działalności operacyjnej, jak i całkowitymi przepływami w ramach Grupy – dodaje Kiciński.
W trzecim kwartale 2012 roku CD Projekt RED zanotował 13,8 mln zł z tytułu przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, wobec ujemnych przepływów w analogicznym okresie 2011 roku w wysokości 7,9 mln zł. Osiągnięte 13,8 mln przepływów operacyjnych to blisko 2,5 razy więcej niż wykazany przez Spółkę zysk netto.
- Największy wpływ na wyniki w trzecim kwartale miały przychody ze sprzedaży gry Wiedźmin 2, choć nasze pozostałe segmenty biznesowe czyli cyfrowa dystrybucja oraz dystrybucja gier i filmów na płytach również miały istotny udział w ostatecznym wyniku – powiedział Piotr Nielubowicz, Członek Zarządu CD Projekt RED. - Sam segment produkcji gier wypracował w trzecim kwartale 3,6 mln zł zysku netto – dodaje Nielubowicz.
- W lipcu podczas promocji Wiedźmina pierwszego i drugiego w cyfrowej dystrybucji, sprzedaliśmy po 100 tys. kopii każdego z nich w ciągu kilku dni. Gry RPG, do których należą Wiedźminy, mają wyjątkowo długi cykl życia sięgający wielu lat, a my mamy konkretne pomysły na dalszą animację sprzedaży. W połowie roku sprzedaż obu części Wiedźmina przekroczyła 4 mln sztuk i będzie nadal rosła – mówi Adam Kiciński.
Pod koniec sierpnia Edycja Rozszerzona tytułu na konsole Xbox 360 zadebiutowała w Japonii, zbierając świetne recenzje tamtejszej prasy. Sukcesem okazała się również pierwsza część Wiedźmina na komputery Mac która w wersji pudełkowej trafiła na sklepowe półki w wybranych krajach w trakcie trzeciego kwartału. W październiku, już po zakończeniu kwartału, odbyła się również premiera drugiej części gry na komputery firmy Apple.
Pobierz ebook "Ranking agencji marketingowych 2024 i ebook o e-marketingu oraz agencjach reklamowych"
Zaloguj się, a jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo zalogować przez Facebooka.
Projektujemy i wdrażamy strony internetowe - m.in. sklepy, landing page, firmowe. Świadczymy usługi związane …
Zobacz profil w katalogu firm
»
1stplace.pl to profesjonalna agencja SEO/SEM, specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym. Firma oferuje …
Zobacz profil w katalogu firm
»
W 1999 roku stworzyliśmy jedną z pierwszych firm hostingowych w Polsce. Od tego czasu …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pomagamy markom odnosić sukces w Internecie. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron, performance marketingu, social …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pozycjonujemy się jako alternatywa dla agencji sieciowych, oferując konkurencyjną jakość, niższe koszty i większą …
Zobacz profil w katalogu firm
»