Specjalnie dla Interaktywnie.com pisze Sergey Bludov z DataArt.
Najnowszy raport branży muzycznej RIAA 2017 jasno potwierdza, jak istotny dla segmentu stał się streaming. Całkowity przychód z muzycznych platform streamingowych wzrósł o 43 procent do wysokości 5,7 miliarda dolarów, stanowiąc niemal dwie trzecie łącznych zarobków branży w minionym roku. Płatne subskrypcje były w 2017 czynnikiem napędzającym ten wzrost. Podczas gdy wszystkie oczy są skierowane na najgorętsze trendy, co jest więc obecnie powiewem świeżości na rynku streamingu? Relacje na żywo.
Kształtujący się właśnie fenomen tłumaczy Allen Sanford, współzałożyciel i CEO LiveList, platformy streamującej koncerty:
Jest powód, dla którego muzyka puszczana w telewizji nigdy nie miała się najlepiej. Jest to bowiem doświadczeniem o charakterze społecznym. Obecnie, kiedy bierni widzowie zamieniają się w aktywnych, którzy czują, że łączy ich więź z innymi ludźmi, możemy stwierdzić, że stworzyliśmy muzyczną społeczność online.
Przejście od transmisji rozgrywek sportowych i konferencji prasowych do streamingu w trakcie koncertów i festiwali to naturalny krok rozwoju. Konsumenci coraz częściej chcą uczestniczyć w wydarzeniach tego typu. Niezależnie czy są w biegu lub domowym zaciszu. Technologia przeszła do mainstreamu częściowo za sprawą serwisów społecznościowych.
Z jednej strony popularne są Facebook Live, Instagram Live Video, Periscope, YouTube Live i inne tego typu usługi dedykowane użytkownikom indywidualnym. Z drugiej - profesjonalne platformy streamingu video, które współpracują z liderami rynku muzycznego i muzykami, czyniąc koncerty online jeszcze lepszymi: LiveList, Brightcove, DaCast, IBM Cloud Video (wcześniej Ustream), Livestream. Wszystkie udowodniły, że ta technologia niesie z sobą szereg korzyści.
Jak wykorzystać transmisje na żywo w marketingu?
Streaming koncertów na żywo dostarcza potężnych możliwości w dziedzinie brandingu i angażowania fanów. Platformy oferują szeroki wybór aplikacji do odtwarzania video, dzielenia się treściami w mediach społecznościowych, rozwiązań opartych o API do łatwego osadzania treści w innych kanałach i innych narzędzi, pozwalających wykonawcom dotrzeć do kolosalnej liczby odbiorców za pośrednictwem właściwie dowolnego urządzenia podłączonego do internetu. Streaming video na żywo dosłownie pozwala eliminować fizyczne, geograficzne i techniczne bariery pomiędzy muzykami i fanami.
Zwiększenie zaangażowania fanów
Co zyskują artyści? Przecież to trasy i koncerty są ich głównym źródłem utrzymania. Jak się okazuje, streaming na żywo pozwala dodatkowo zwiększyć zarobki ze sprzedaży biletów. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Livestream i New York Magazine pokazują, że, 67 procent publiczności z większą ochotą pojawi się na koncercie, jeśli zainspiruje ich do tego koncert video na żywo.
Analiza grupy docelowej
Inną potencjalną wartością jest możliwość zbierania i analizy danych na temat preferencji fanów. Nadawcy mogą zmierzyć wyniki, jakie osiągają ich treści video i dowiedzieć się, jak wielu nowych lub powracających widzów je obejrzało i skąd pochodzą. W zależności od platformy, mogą gromadzić i analizować szereg różnych danych. Jeśli podejdziemy do zagadnienia właściwie, taka analityka jest w stanie pozwolić na efektywne planowanie, ulepszony branding i dotarcie do bardziej zaangażowanej publiczności.
Immersive VR
Streaming koncertów na żywo rozwija się również w kierunku wirtualnej rzeczywistości. Takie połączenie niesie ze sobą potencjał transformacji odczuć konsumentów związanych z muzyką live. Jeden z popularnych festiwali muzycznych – Coachella – eksperymentował już w tej dziedzinie i we współpracy z vantage.tv pozwalał użytkownikom przełączać się pomiędzy 2D i VR.
Inny startup, TheWaveVR, streamuje koncerty w VR, oferując interaktywne funkcjonalności jeszcze bardziej angażujące widzów, którzy mają możliwość wirtualnego dotknięcia sprzętu muzycznego lub nawet zatańczenia w koncertowym otoczeniu.
Jesteśmy zaledwie na początku odkrywania niezliczonych możliwości, jakie streaming koncertów na żywo daje w kontekście zaangażowania fanów. Jako że coraz więcej artystów i firm idzie w stronę testowania tego - relatywnie nowego - formatu, możemy się spodziewać całego wachlarza innowacji w miejscu, w którym koncerty na żywo łączą się z cyfrowym światem.
Sergey Bludov, Senior Vice President – Media&Entertainment, DataArt
Pobierz ebook "Ranking agencji marketingowych 2024 i ebook o e-marketingu oraz agencjach reklamowych"
Zaloguj się, a jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo zalogować przez Facebooka.
Pomagamy markom odnosić sukces w Internecie. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron, performance marketingu, social …
Zobacz profil w katalogu firm
»
1stplace.pl to profesjonalna agencja SEO/SEM, specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym. Firma oferuje …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Projektujemy i wdrażamy strony internetowe - m.in. sklepy, landing page, firmowe. Świadczymy usługi związane …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pozycjonujemy się jako alternatywa dla agencji sieciowych, oferując konkurencyjną jakość, niższe koszty i większą …
Zobacz profil w katalogu firm
»
W 1999 roku stworzyliśmy jedną z pierwszych firm hostingowych w Polsce. Od tego czasu …
Zobacz profil w katalogu firm
»