Maciej Tomczyk
Maciej Tomczyk 2015-06-30 14:48:25

Czy ludzie jeszcze płacą gotówką?

Cześć! Prowadzę sklep internetowy i chciałbym poznać Wasze opinie dotyczące sposobów płatności w sklepach.

Wiadomo, że całe e-commerce idzie do przodu i trzeba dostosowywać się do tego, czego oczekują klienci, więc rozważam całkowitą zmianę podejścia do tego tematu. Teraz mam 3 możliwości:
1. pobranie,
2. karta (przez PayPal),
3. przelew.

Tylko tak, z pobraniami jest ten problem, że aż 60% przesyłek wraca, bo klient się rozmyślił i nie odbiera przesyłki. Jeszcze żeby dał znać, że nie chce… Ale nie, on będzie się ukrywał przed listonoszem i chował głowę w piasek, a paczka będzie leżała 2 tygodnie na poczcie. W efekcie mam zamrożony towar przez nawet miesiąc. Szczęście, że ludzi chcących płacić gotówką jest coraz mniej.

Z kartami jest lepiej - dużo mniej zwrotów, pieniądze są dość szybko na moim koncie (do tygodnia). Problemem jest olbrzymia prowizja PayPala, która w niektórych przypadkach dochodzi do 20% ceny produktu (przy tanich produktach i wysokiej części stałej opłaty).

Trzecia grupa to przelewy - pieniądze z góry na koncie, stosunkowo mało zwrotów. Wszystko byłoby OK, gdyby nie fakt, że przelew idzie cały dzień. Mamy bankowość internetową, wysyłamy rakiety na Marsa, a przelew idzie cały dzień, jak 50 lat temu. W efekcie wysyłka opóźnia się o co najmniej jeden dzień, co wielu klientom przeszkadza.

Zastanawiam się nad połączeniem opcji 2 i 3 przez wprowadzenie płatności internetowych. Co o tym myślicie? Warto się w to bawić? Prowizje są rzeczywiście takie jak operatorzy podają na stronach? Czy może tak jak PayPal oprócz opłaty procentowej dorzucają sobie stałą kwotę i chcą 3 PLN prowizji od produktu za 5 PLN?

 1 / 1 
Monika Łuczak
1. Monika Łuczak 01.07.2015 / 11:46
Moim zdaniem przelew bankowy to już przeżytek. Dziwie się, że jeszcze nie wprowadziłeś płatności internetowych. Wpisz sobie w google "system płatności online" i będziesz wszystko wiedzieć.

Jeśli chodzi o PayPal to moim zdaniem mozna zostawić tę opcję. Jednak sporo ludzi jeszcze z niej korzysta.
Cezary Bibczuk
2. Cezary Bibczuk 01.07.2015 / 12:20
Rzeczywiście pozostawienie klientom kilku opcji jest dobrym pomysłem. Klient lubi mieć wybór.

Już polecałem na tym forum operatora płatności Dotpay, na nich na pewno się nie zawiedziesz. A prowizja jest dokładnie taka, jak podają na stronie. Nie ma żadnych dodatkowych kosztów, a już na pewno nie 20% ceny produktu.

Opcję przelewu bankowego możesz zostawić, chociaż na pewno ludzie chętniej korzystają z płatności online.

Opłata za pobraniem - moim zdaniem same kłopoty, lepiej zrezygnuj z tej opcji.
Monika Łuczak
3. Monika Łuczak 02.07.2015 / 10:52
Ale jednak ludzie wybierają opcję zapłaty za pobraniem. Nie zgodzę się, że najlepiej zrezygnować z tego. Przede wszystkim trzeba myśleć o potrzebach klientów, bo jeśli nie znajdą tego, czego chcą, to przejdą do konkurencji.
Endy n.
4. Endy n. 08.07.2015 / 16:21
Masz bardzo wysoki % zwrotów przy płatności za pobraniem. Popracowałbym bardziej nad jego obniżeniem. Ja prowadzę sklep rowerowy i w roku to są moze 2-3 przypadki, że klient nie przyjmie towaru.
Cezary Bibczuk
5. Cezary Bibczuk 09.07.2015 / 10:32
Ale w jaki sposób obniżasz ilość zwrotów przy płatności za pobraniem?
Monika Łuczak
6. Monika Łuczak 16.07.2015 / 10:03
Też jestem ciekawa?
XXX ccc
7. XXX ccc 12.10.2015 / 17:47
Ja korzystam już długo z http://dotpay.pl i wszystko funkcjonuje świetnie. Oferują szybkie płatności także z poziomu urządzeń mobilnych, płatności w różnych walutach i wiele innych opcji. Polecam sprawdzić :)
Ania Walaszczyk
8. Ania Walaszczyk 09.01.2018 / 10:12
Ja za większość rzeczy płacę online. Nawet rachunki za tv płacę na stronie http://www.mojeplatnosci.pl/nasze-uslugi/moje-rachunki/oplaty-za-telewizje
 1 / 1 
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
 
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2019 interaktywnie.com. All rights reserved.