-
Krystek22.11.2013 / 21:05
Przenośność numerów między operatora
Jak to jest obecnie z przenośnością numerów? W mieszkaniu znajduje się
numer telefonii stacjonarnej na linii miedzianej do centrali (spadek po
TP przeniesiony najpierw do Tele2 a potem do Netii). I na ten numer od
czasu do czasu wydzwaniają telemarketerzy operatorów tv kablowych, czy
sieci internetowych z propozycją przeniesienia numeru pod ich opiekę.
Jako, że z przeniesieniem numeru stacjonarnego do innego operatora nie
było do tej pory problemu to jak to teraz wygląda w przypadku VoIP-ów?
Czy po rozwiązaniu umowy da się zachować swój numer i przenieść z
powrotem do innego operatora (np. Orange, Netii tudzież innego), czy
numer przepadnie?
I nie tyle chodzi tu o sam fakt, że numer jest cenny, tylko, że jest
przypisany do tej lokalizacji od wielu lat, był w książkach
telefonicznych dla abonentów pod tym adresem i szkoda by było po prostu
go stracić.
Będę wdzięczny za informacje.
Pozdrawiam
Krystian
PS: Ostatnio wydzwaniali z Vectry oferując abonament telefoniczny (nie
wnikałem w szczegóły, bo nie ja akurat rozmawiałem z telemarketerem),
ale szepnąłem osobie, która z nim rozmawiała, żeby spytała, czy chodzi o
telefon na linii stacjonarnej. Telemarketer twierdził, że tak. Ale jakoś
nie słyszałem, żeby VECTRA obsługiwała numery abonentów linii
stacjonarnych, takiej oferty u nich nie widziałem. Czy coś się może
ostatnio zmieniło w tej kwestii u nich?
--
http://www.krystek.art.pl/
-
Jarosław _Sokołowski22.11.2013 / 21:24
Pan Krystek napisał:
> I nie tyle chodzi tu o sam fakt, że numer jest cenny, tylko, że jest
> przypisany do tej lokalizacji od wielu lat, był w książkach
> telefonicznych dla abonentów pod tym adresem i szkoda by było po prostu
> go stracić.
>
> Będę wdzięczny za informacje.
Przeniosłem kilka numerów stacjonarnych do Halonetu. Działają, problemów
formalnych z przeniesieniem nie było. Jak by to było z przeniesieniem
w drugą stronę, tego nie wiem. Ale chyba nie ma powodu, by sprawdzać.
Halonet bierze złotówkę rocznie, a tepsa kilkaset złotych. Więc rachunek
ekonomiczny jest prosty. Technicznie, to też mam mniej problemów z VoIP,
niż kiedyś miałem z awariami kabli w tepsie.
> PS: Ostatnio wydzwaniali z Vectry oferując abonament telefoniczny (nie
> wnikałem w szczegóły, bo nie ja akurat rozmawiałem z telemarketerem),
> ale szepnąłem osobie, która z nim rozmawiała, żeby spytała, czy chodzi o
> telefon na linii stacjonarnej. Telemarketer twierdził, że tak. Ale jakoś
> nie słyszałem, żeby VECTRA obsługiwała numery abonentów linii
> stacjonarnych, takiej oferty u nich nie widziałem. Czy coś się może
> ostatnio zmieniło w tej kwestii u nich?
Znajomi mieli telefon w Vectrze. Do Vectry trafili, gdy ta przejęła
ich jako abonetów łąca internetowego Spray. Ten telefon, to był VoIP
-- dali do domu bramkę SPA2102. VoIP na prywatnych numerach 10.*.*.*,
więc bez możliwości używania w innym miejscu, niż tam, gdzie jest
łącze Vectry. W dodatku bramka zahasłowana, więc nie wiadomo jak
zalogować inne urządzenie zamast ich bramki. No i czasem to dzałało,
a innym razem nie. Zwykle akurat wtedy, gdy telefon był potrzebny.
Czyli w skrócie -- do kitu. Ale też bez bólu dało się ten numer
z Vectry przenieść (pierwotnie był z tepsy, a właściwie PPTiT, a po
drodze zaliczył jeszcze jakiegoś operatora).
--
Jarek -
"ACMM-033"22.11.2013 / 21:25
UĹźytkownik "Krystek"napisaĹ w wiadomoĹci
news:l6ode9$4h0$1@node2.news.atman.pl...
> Jak to jest obecnie z przenoĹnoĹciÄ numerĂłw? W mieszkaniu znajduje siÄ
Jest juĹź od iluĹ lat.
> numer telefonii stacjonarnej na linii miedzianej do centrali (spadek po TP
> przeniesiony najpierw do Tele2 a potem do Netii). I na ten numer od czasu
> do czasu wydzwaniajÄ telemarketerzy operatorĂłw tv kablowych, czy sieci
> internetowych z propozycjÄ przeniesienia numeru pod ich opiekÄ.
MoĹźna do UPC, bardzo dobre audio, 202122 net zbzykaĹ mi siÄ 54333...
>
> Jako, Ĺźe z przeniesieniem numeru stacjonarnego do innego operatora nie
> byĹo do tej pory problemu to jak to teraz wyglÄ da w przypadku VoIP-Ăłw? Czy
> po rozwiÄ zaniu umowy da siÄ zachowaÄ swĂłj numer i przenieĹÄ z powrotem do
> innego operatora (np. Orange, Netii tudzieĹź innego), czy numer przepadnie?
Nie widzÄ powodu, by numer miaĹ przepaĹÄ.
>
> I nie tyle chodzi tu o sam fakt, Ĺźe numer jest cenny, tylko, Ĺźe jest
> przypisany do tej lokalizacji od wielu lat, byĹ w ksiÄ Ĺźkach telefonicznych
> dla abonentĂłw pod tym adresem i szkoda by byĹo po prostu go straciÄ.
Nie przypuszczam, "aby"...
> BÄdÄ wdziÄczny za informacje.
>
>
> Pozdrawiam
>
> Krystian
>
>
> PS: Ostatnio wydzwaniali z Vectry oferujÄ c abonament telefoniczny (nie
> wnikaĹem w szczegĂłĹy, bo nie ja akurat rozmawiaĹem z telemarketerem), ale
> szepnÄ Ĺem osobie, ktĂłra z nim rozmawiaĹa, Ĺźeby spytaĹa, czy chodzi o
> telefon na linii stacjonarnej. Telemarketer twierdziĹ, Ĺźe tak. Ale jakoĹ
> nie sĹyszaĹem, Ĺźeby VECTRA obsĹugiwaĹa numery abonentĂłw linii
> stacjonarnych, takiej oferty u nich nie widziaĹem. Czy coĹ siÄ moĹźe
> ostatnio zmieniĹo w tej kwestii u nich?
W modemie jest gniazdko VoIP, wĹÄ czasz normalny aparat, masz wszystkie
numery wĹÄ cznie z alarmowymi.
Znajomy ma numer z Vectry, przeniesiony nie skÄ d inÄ d, jak z UPC. ZachowaĹ
na nim dotychczasowy numer stacjonarny, bÄdÄ cy poczÄ tkowo w Tepsie.
Ja mam kolejnoĹÄ TPSA, Netia WLR pod centralÄ TPSA, UPC VoIP wĹasny. Na
razie do Vectry nie przenoszÄ, ale jak lojalka minie, to zobaczymy, czy UPC
zechce mnie zatrzymaÄ...
--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Spamerstwu i "pytaczom" wstÄp do skrzynki email surowo zabroniony!
To, Ĺźe adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, Ĺźe wolno
wam tu zaĹatwiaÄ siÄ, do tego jest klop, tylko go z szafÄ nie pomylcie!
-
Jarosław _Sokołowski22.11.2013 / 22:10
ACMM-033 napisało:
>> PS: Ostatnio wydzwaniali z Vectry oferując abonament telefoniczny (nie
>> wnikałem w szczegóły, bo nie ja akurat rozmawiałem z telemarketerem),
>> ale szepnąłem osobie, która z nim rozmawiała, żeby spytała, czy chodzi
>> o telefon na linii stacjonarnej. Telemarketer twierdził, że tak. Ale
>> jakoś nie słyszałem, żeby VECTRA obsługiwała numery abonentów linii
>> stacjonarnych, takiej oferty u nich nie widziałem. Czy coś się może
>> ostatnio zmieniło w tej kwestii u nich?
>
> W modemie jest gniazdko VoIP, włączasz normalny aparat, masz wszystkie
> numery włącznie z alarmowymi.
To przypadek z modemem kablowym, z sieci telewizji kablowej. Zapewne
najczęstszy. Ja powyżej opisałem przypadek łącza internetowego Vectry
zrealizowanego przez dprowadzenie do lokalu kabla ethernetu. Tak robiono
dawno temu, kiedy jeszcze operatorzy CTV w ogóle nie oferowali łącz
internetowych. Takich zakończeń chyba jeszcze trochę zostało. W każdym
razie niecały rok temy w Warszawie było przynajmniej jedno takie. Tam
właśnie operator poratował się osobną bramką linksys/cisco. Ciekawe,
czy na modemie kablowym to wszystko działa lepiej.
--
Jarek -
Krystek22.11.2013 / 22:15
W dniu 2013-11-22 21:24, Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan Krystek napisał:
>
>> I nie tyle chodzi tu o sam fakt, że numer jest cenny, tylko, że jest
>> przypisany do tej lokalizacji od wielu lat, był w książkach
>> telefonicznych dla abonentów pod tym adresem i szkoda by było po prostu
>> go stracić.
>>
>> Będę wdzięczny za informacje.
>
> Przeniosłem kilka numerów stacjonarnych do Halonetu. Działają, problemów
> formalnych z przeniesieniem nie było. Jak by to było z przeniesieniem
> w drugą stronę, tego nie wiem. Ale chyba nie ma powodu, by sprawdzać.
> Halonet bierze złotówkę rocznie, a tepsa kilkaset złotych. Więc rachunek
> ekonomiczny jest prosty. Technicznie, to też mam mniej problemów z VoIP,
> niż kiedyś miałem z awariami kabli w tepsie.
Wiem, bo znajomy korzysta z numeru w HaloNet w firmie. Sam mu ten numer
rejestrowałem i programowałem w centralce telefonicznej. W TP/Orange już
dawno ten domowy numer nie jest. On był z czasów PPTiT. Nie był
przenoszony do operatorów VoIP, bo jeszcze kiedyś był problem z
odzyskaniem takiego numeru z powrotem. A poza tym jeszcze do niedawna
VoIP działał tak sobie. Twój opis pt. jak to działą w Vectrze też daje
do myślenia. Lepiej się nie naciąć, a przynajmniej nie ograniczać sobie
możliwości korzystania ze swojego numeru tak, jak się chce. Dlatego
zapytałem czy coś się w tej kwestii ostatnio zmieniło.
>> PS: Ostatnio wydzwaniali z Vectry oferując abonament telefoniczny (nie
>> wnikałem w szczegóły, bo nie ja akurat rozmawiałem z telemarketerem),
>> ale szepnąłem osobie, która z nim rozmawiała, żeby spytała, czy chodzi o
>> telefon na linii stacjonarnej. Telemarketer twierdził, że tak. Ale jakoś
>> nie słyszałem, żeby VECTRA obsługiwała numery abonentów linii
>> stacjonarnych, takiej oferty u nich nie widziałem. Czy coś się może
>> ostatnio zmieniło w tej kwestii u nich?
>
> Znajomi mieli telefon w Vectrze. Do Vectry trafili, gdy ta przejęła
> ich jako abonetów łąca internetowego Spray. Ten telefon, to był VoIP
> -- dali do domu bramkę SPA2102. VoIP na prywatnych numerach 10.*.*.*,
> więc bez możliwości używania w innym miejscu, niż tam, gdzie jest
> łącze Vectry. W dodatku bramka zahasłowana, więc nie wiadomo jak
> zalogować inne urządzenie zamast ich bramki. No i czasem to dzałało,
> a innym razem nie. Zwykle akurat wtedy, gdy telefon był potrzebny.
> Czyli w skrócie -- do kitu. Ale też bez bólu dało się ten numer
> z Vectry przenieść (pierwotnie był z tepsy, a właściwie PPTiT, a po
> drodze zaliczył jeszcze jakiegoś operatora).
No to z tą zahasłowaną bramką to nieciekawie. Muszę w takim razie
zapytać znajomego jak to wygląda w (Inter)Netii, czy jest dostęp do
panelu administracyjnego bramki i możliwość korzystania z loginu i hasła
do VoIP-a na własnej bramce.
K.
--
http://www.krystek.art.pl/ -
Jarosław _Sokołowski22.11.2013 / 22:40
Pan Krystek napisał:
>> Znajomi mieli telefon w Vectrze. Do Vectry trafili, gdy ta przejęła
>> ich jako abonetów łąca internetowego Spray. Ten telefon, to był VoIP
>> -- dali do domu bramkę SPA2102. VoIP na prywatnych numerach 10.*.*.*,
>> więc bez możliwości używania w innym miejscu, niż tam, gdzie jest
>> łącze Vectry. W dodatku bramka zahasłowana, więc nie wiadomo jak
>> zalogować inne urządzenie zamast ich bramki. No i czasem to dzałało,
>> a innym razem nie. Zwykle akurat wtedy, gdy telefon był potrzebny.
>> Czyli w skrócie -- do kitu. Ale też bez bólu dało się ten numer
>> z Vectry przenieść (pierwotnie był z tepsy, a właściwie PPTiT, a po
>> drodze zaliczył jeszcze jakiegoś operatora).
>
> No to z tą zahasłowaną bramką to nieciekawie. Muszę w takim razie
> zapytać znajomego jak to wygląda w (Inter)Netii, czy jest dostęp do
> panelu administracyjnego bramki i możliwość korzystania z loginu i hasła
> do VoIP-a na własnej bramce.
W Netii też nie ma oficjalnie dostępu do parametrów logowania. Chociaż
dało się to czasem jakoś wydłubać z konfiguracji dostarczanych routerów
(Netia w LLU w ogóle nie ma klasycznej telefonii, jest tylko VoIP).
Ale i tak będzie to na prywatnych adresach IP, więc marny to VoIP,
całkiem niemobilny. Trudno mi zrozumieć, czym operatorzy się kierują
postępując tak złośliwie. A z Halonetem (wcześniej z Tartelem) nijakich
problemów nie miałem przez lata.
--
Jarek -
"ACMM-033"22.11.2013 / 22:56
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"napisał w wiadomości
news:slrnl8vi2d.aes.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> czy na modemie kablowym to wszystko działa lepiej.
Ja nie narzekam.
--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.
Spamerstwu i "pytaczom" wstęp do skrzynki email surowo zabroniony!
To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!
-
Krystek22.11.2013 / 23:35
W dniu 2013-11-22 22:40, Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan Krystek napisał:
>
>>> Znajomi mieli telefon w Vectrze. Do Vectry trafili, gdy ta przejęła
>>> ich jako abonetów łąca internetowego Spray. Ten telefon, to był VoIP
>>> -- dali do domu bramkę SPA2102. VoIP na prywatnych numerach 10.*.*.*,
>>> więc bez możliwości używania w innym miejscu, niż tam, gdzie jest
>>> łącze Vectry. W dodatku bramka zahasłowana, więc nie wiadomo jak
>>> zalogować inne urządzenie zamast ich bramki. No i czasem to dzałało,
>>> a innym razem nie. Zwykle akurat wtedy, gdy telefon był potrzebny.
>>> Czyli w skrócie -- do kitu. Ale też bez bólu dało się ten numer
>>> z Vectry przenieść (pierwotnie był z tepsy, a właściwie PPTiT, a po
>>> drodze zaliczył jeszcze jakiegoś operatora).
>>
>> No to z tą zahasłowaną bramką to nieciekawie. Muszę w takim razie
>> zapytać znajomego jak to wygląda w (Inter)Netii, czy jest dostęp do
>> panelu administracyjnego bramki i możliwość korzystania z loginu i hasła
>> do VoIP-a na własnej bramce.
>
> W Netii też nie ma oficjalnie dostępu do parametrów logowania. Chociaż
> dało się to czasem jakoś wydłubać z konfiguracji dostarczanych routerów
> (Netia w LLU w ogóle nie ma klasycznej telefonii, jest tylko VoIP).
> Ale i tak będzie to na prywatnych adresach IP, więc marny to VoIP,
> całkiem niemobilny. Trudno mi zrozumieć, czym operatorzy się kierują
> postępując tak złośliwie. A z Halonetem (wcześniej z Tartelem) nijakich
> problemów nie miałem przez lata.
OK. LLU to na poziomie centrali. Nie doprecyzowałem o jaką ofertę
telefoniczną będę dopytywał znajomego: o VoIP do łącza internetowego z
dawnej Internetii (obecnie Netii dla usług sieciowych)
W ofercie dają bramkę ZyXEL i telefon bezprzewodowy SIEMENS A120.
K.
--
http://www.krystek.art.pl/ -
Krystek23.11.2013 / 00:20
W dniu 2013-11-22 23:35, Krystek pisze:
> W dniu 2013-11-22 22:40, Jarosław Sokołowski pisze:
>> Pan Krystek napisał:
>>
>>>> Znajomi mieli telefon w Vectrze. Do Vectry trafili, gdy ta przejęła
>>>> ich jako abonetów łąca internetowego Spray. Ten telefon, to był VoIP
>>>> -- dali do domu bramkę SPA2102. VoIP na prywatnych numerach 10.*.*.*,
>>>> więc bez możliwości używania w innym miejscu, niż tam, gdzie jest
>>>> łącze Vectry. W dodatku bramka zahasłowana, więc nie wiadomo jak
>>>> zalogować inne urządzenie zamast ich bramki. No i czasem to dzałało,
>>>> a innym razem nie. Zwykle akurat wtedy, gdy telefon był potrzebny.
>>>> Czyli w skrócie -- do kitu. Ale też bez bólu dało się ten numer
>>>> z Vectry przenieść (pierwotnie był z tepsy, a właściwie PPTiT, a po
>>>> drodze zaliczył jeszcze jakiegoś operatora).
>>>
>>> No to z tą zahasłowaną bramką to nieciekawie. Muszę w takim razie
>>> zapytać znajomego jak to wygląda w (Inter)Netii, czy jest dostęp do
>>> panelu administracyjnego bramki i możliwość korzystania z loginu i hasła
>>> do VoIP-a na własnej bramce.
>>
>> W Netii też nie ma oficjalnie dostępu do parametrów logowania. Chociaż
>> dało się to czasem jakoś wydłubać z konfiguracji dostarczanych routerów
>> (Netia w LLU w ogóle nie ma klasycznej telefonii, jest tylko VoIP).
>> Ale i tak będzie to na prywatnych adresach IP, więc marny to VoIP,
>> całkiem niemobilny. Trudno mi zrozumieć, czym operatorzy się kierują
>> postępując tak złośliwie. A z Halonetem (wcześniej z Tartelem) nijakich
>> problemów nie miałem przez lata.
>
> OK. LLU to na poziomie centrali. Nie doprecyzowałem o jaką ofertę
> telefoniczną będę dopytywał znajomego: o VoIP do łącza internetowego z
> dawnej Internetii (obecnie Netii dla usług sieciowych)
>
>
> W ofercie dają bramkę ZyXEL i telefon bezprzewodowy SIEMENS A120.
Cenowo wygląda to b. średnio -
K.
--
http://www.krystek.art.pl/ -
Jarosław _Sokołowski23.11.2013 / 01:47
Pan Krystek napisał:
>>> W Netii też nie ma oficjalnie dostępu do parametrów logowania. Chociaż
>>> dało się to czasem jakoś wydłubać z konfiguracji dostarczanych routerów
>>> (Netia w LLU w ogóle nie ma klasycznej telefonii, jest tylko VoIP).
>>> Ale i tak będzie to na prywatnych adresach IP, więc marny to VoIP,
>>> całkiem niemobilny. Trudno mi zrozumieć, czym operatorzy się kierują
>>> postępując tak złośliwie. A z Halonetem (wcześniej z Tartelem) nijakich
>>> problemów nie miałem przez lata.
>>
>> OK. LLU to na poziomie centrali. Nie doprecyzowałem o jaką ofertę
>> telefoniczną będę dopytywał znajomego: o VoIP do łącza internetowego z
>> dawnej Internetii (obecnie Netii dla usług sieciowych)
>>
>>
>> W ofercie dają bramkę ZyXEL i telefon bezprzewodowy SIEMENS A120.
>
> Cenowo wygląda to b. średnio -
Gorzej niż średnio. Ale po operatorach *telefonicznych* (stacjonarnych)
już się niczego mądrego nie spodziewam. Ja mam w domu taki telefon Netii
z nielimitowanymi połączeniami. Płacę za niego cztery dychy, bo jest
w pakiecie z internetem, czyli taniej. Jeszcze *ani razu* z niego nie
zadzwoniłem. Przez prawie sześć lat. Wolę korzystać z operatorów VoIP
(między innymi przez to łącze internetowe z pakietu). Komórke też mam
nielimitowaną, a kosztuje mnie tylko trzy dychy.
--
Jarek -
Krystek23.11.2013 / 02:16
W dniu 2013-11-23 01:47, Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan Krystek napisał:
>
>>>> W Netii też nie ma oficjalnie dostępu do parametrów logowania. Chociaż
>>>> dało się to czasem jakoś wydłubać z konfiguracji dostarczanych routerów
>>>> (Netia w LLU w ogóle nie ma klasycznej telefonii, jest tylko VoIP).
>>>> Ale i tak będzie to na prywatnych adresach IP, więc marny to VoIP,
>>>> całkiem niemobilny. Trudno mi zrozumieć, czym operatorzy się kierują
>>>> postępując tak złośliwie. A z Halonetem (wcześniej z Tartelem) nijakich
>>>> problemów nie miałem przez lata.
>>>
>>> OK. LLU to na poziomie centrali. Nie doprecyzowałem o jaką ofertę
>>> telefoniczną będę dopytywał znajomego: o VoIP do łącza internetowego z
>>> dawnej Internetii (obecnie Netii dla usług sieciowych)
>>>
>>>
>>> W ofercie dają bramkę ZyXEL i telefon bezprzewodowy SIEMENS A120.
>>
>> Cenowo wygląda to b. średnio -
>
> Gorzej niż średnio. Ale po operatorach *telefonicznych* (stacjonarnych)
> już się niczego mądrego nie spodziewam. Ja mam w domu taki telefon Netii
> z nielimitowanymi połączeniami. Płacę za niego cztery dychy, bo jest
> w pakiecie z internetem, czyli taniej. Jeszcze *ani razu* z niego nie
> zadzwoniłem. Przez prawie sześć lat. Wolę korzystać z operatorów VoIP
> (między innymi przez to łącze internetowe z pakietu). Komórke też mam
> nielimitowaną, a kosztuje mnie tylko trzy dychy.
Tak jak wspomniałem, ten telefon był w mieszkaniu od zawsze, jeszcze od
czasów przedinternetowych. Domownicy korzystają z niego (na pakiecie z
nielimitowanymi połączeniami). Gdyby to o mnie chodziło to pewnie bym i
zadowolił się VoIP-em. Jednak po przejrzeniu przykładowych ofert widzę,
że już nie jest tak różowo w stosunku do tradycyjnej telefonii
stacjonarnej. Po prostu po tych telefonach marketerów zaczynam badać
temat. Na razie jesteśmy związani umową, więc nie ma mowy o jakichś
radykalnych zmianach. Poza tym dawno już uczuliłem, żeby żadnych
super-hiper ofert promocyjnych nie rozpatrywać bez konsultacji ze mną.
Dzięki temu zawsze udaje się w danej chwili jakąś sensowną ofertę wybrać.
K.
--
http://www.krystek.art.pl/