-
"Tomasz"17.01.2014 / 15:29
SIP VoipGain
Przez kilka lat uzywalem aplikacji desktopowej VoipGain na komputerze.
Ostatnio kupilem sobie bramke internetowa (8 level) i podlaczylem do niej
stacjonarny telefon, uzywajac mojego przedpłacanego konta VoipGain.
Bramka dziala dobrze. Całą ksiazke telofoniczna z kilku lat mam oczywiscie
na komputerze w aplikacji VoipGain. Jesli wlacze tą aplikacje na komputerze
pojawia sie komunikat ze juz na innym komputerze ktos jest zalogowany i po
chwili zostaje rozłaczony.
Czy wiecie co należy zrobic aby korzystac z aplikacji desktopowej nie
wyłaczajac za każdym razem bramki SIP?
--
Tomasz
-
Maciej Bebenek17.01.2014 / 15:38
W dniu 2014-01-17 15:29, Tomasz pisze:
> Przez kilka lat uzywalem aplikacji desktopowej VoipGain na komputerze.
> Ostatnio kupilem sobie bramke internetowa (8 level) i podlaczylem do
> niej stacjonarny telefon, uzywajac mojego przedpłacanego konta VoipGain.
> Bramka dziala dobrze. Całą ksiazke telofoniczna z kilku lat mam
> oczywiscie na komputerze w aplikacji VoipGain. Jesli wlacze tą aplikacje
> na komputerze pojawia sie komunikat ze juz na innym komputerze ktos jest
> zalogowany i po chwili zostaje rozłaczony.
> Czy wiecie co należy zrobic aby korzystac z aplikacji desktopowej nie
> wyłaczajac za każdym razem bramki SIP?
1. wylogować konto VG z bramki
2. kupić nowe konto -
"Tomasz"17.01.2014 / 15:46
Użytkownik "Maciej Bebenek"napisał
>
> 1. wylogować konto VG z bramki
> 2. kupić nowe konto
Dzieki za pomysł, chyba wykupienie nowego konta bedzie najlepszym
rozwiązaniem.
A z tym wylogowaniem konta z bramki to co mialbym osiagnac, w jaki sposob
mialbym wtedy korzystac z bramki?
--
Tomasz
-
"Tomasz"17.01.2014 / 15:57
Użytkownik "Maciej Bebenek"napisał>
> 1. wylogować konto VG z bramki
> 2. kupić nowe konto
Widzę że się orientujesz w temacie, moży byś mi jeszcze poradził czy da sie
cos ustawic aby ludzie odbierajacy telefon z mojej bramki SIP widzieli moj
numer a nie slowo "ukryty"?
--
Tomasz
-
Jarosław _Sokołowski17.01.2014 / 16:09
Pan Tomasz przez kilka lat uzywal aplikacji desktopowej VoipGain na komputerze:
> Ostatnio kupilem sobie bramke internetowa (8 level) i podlaczylem do niej
> stacjonarny telefon, uzywajac mojego przedpłacanego konta VoipGain.
> Bramka dziala dobrze. Całą ksiazke telofoniczna z kilku lat mam oczywiscie
> na komputerze w aplikacji VoipGain. Jesli wlacze tą aplikacje na komputerze
> pojawia sie komunikat ze juz na innym komputerze ktos jest zalogowany i po
> chwili zostaje rozłaczony.
> Czy wiecie co należy zrobic aby korzystac z aplikacji desktopowej nie
> wyłaczajac za każdym razem bramki SIP?
1. Zainstalować centralę VoIP (np. asterisk), może być na tym samym
komputerze co aplikacja desktopowa;
2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.
--
Jarek -
"Tomasz"17.01.2014 / 19:11
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"napisał
>
> 1. Zainstalować centralę VoIP (np. asterisk), może być na tym samym
> komputerze co aplikacja desktopowa;
> 2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
> 3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.
>
Rozumiem ze na to samo wyjdzie jesli wykupie drugie konto u tego samego
operatora VoipGain
i zainstaluje go na bramce SIP.
--
Tomasz
-
Jarosław _Sokołowski17.01.2014 / 19:34
Pan Tomasz napisał:
>> 1. Zainstalować centralę VoIP (np. asterisk), może być na tym samym
>> komputerze co aplikacja desktopowa;
>> 2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
>> 3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.
>
> Rozumiem ze na to samo wyjdzie jesli wykupie drugie konto u tego
> samego operatora VoipGain i zainstaluje go na bramce SIP.
Nie, zupełnie nie na to samo. Drugie konto, to drugi numer telefonu
i drugie pieniądze.
--
Jarek -
"Tomasz"17.01.2014 / 20:25
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"napisał
>
>>> 1. Zainstalować centralę VoIP (np. asterisk), może być na tym samym
>>> komputerze co aplikacja desktopowa;
>>> 2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
>>> 3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.
>>
>> Rozumiem ze na to samo wyjdzie jesli wykupie drugie konto u tego
>> samego operatora VoipGain i zainstaluje go na bramce SIP.
>
> Nie, zupełnie nie na to samo. Drugie konto, to drugi numer telefonu
> i drugie pieniądze.
>
To w takim razie nie rozumiem Twojego pierwszego punktu.
Myslalem ze ten Asterisk to jakis inny operator Voip a ja mam juz konto u
VoipGain.
Wyjasnij mi nieco co to oznacza "1.Zainstalować centralę VoIP"
--
Tomasz
-
Jarosław _Sokołowski17.01.2014 / 21:19
Pan Tomasz napisał:
>>>> 1. Zainstalować centralę VoIP (np. asterisk), może być na tym samym
>>>> komputerze co aplikacja desktopowa;
>>>> 2. Skonfigurować ją jako klient SIP do używania przedpłaconego konta;
>>>> 3. Zalogować do niej bramkę, aplikację i co tam jeszcze potrzeba.
>>>
>>> Rozumiem ze na to samo wyjdzie jesli wykupie drugie konto u tego
>>> samego operatora VoipGain i zainstaluje go na bramce SIP.
>>
>> Nie, zupełnie nie na to samo. Drugie konto, to drugi numer telefonu
>> i drugie pieniądze.
>
> To w takim razie nie rozumiem Twojego pierwszego punktu.
> Myslalem ze ten Asterisk to jakis inny operator Voip a ja mam juz
> konto u VoipGain.
> Wyjasnij mi nieco co to oznacza "1.Zainstalować centralę VoIP"
"Zainstalować centralę VoIP", to zainstalowac program na komputerze.
Asterisk (http://asterisk.org) jest przykładem takiego programu. Są
też jakieś idiotoodporne systemy zrobione na bazie Asteriska, które
po prostu wrzuca się w komputer i wyklikuje potrzebną konfigurację,
ale z nimi nie miałem bezpośredniej styczności. Chodzi o to, by to
Asterisk logował się przez SIP do VoipGain (tam jak widać liczba
jednocześnie logujących się klientów SIP jest ograniczona do jednego),
a bramki i aplikacje SIP logowały się do tego Asteriska, który takich
ograniczeń mieć nie musi.
--
Jarek -
"Tomasz"18.01.2014 / 06:50
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"napisał
>
> "Zainstalować centralę VoIP", to zainstalowac program na komputerze.
> Asterisk (http://asterisk.org) jest przykładem takiego programu. Są
> też jakieś idiotoodporne systemy zrobione na bazie Asteriska, które
> po prostu wrzuca się w komputer i wyklikuje potrzebną konfigurację,
> ale z nimi nie miałem bezpośredniej styczności. Chodzi o to, by to
> Asterisk logował się przez SIP do VoipGain (tam jak widać liczba
> jednocześnie logujących się klientów SIP jest ograniczona do jednego),
> a bramki i aplikacje SIP logowały się do tego Asteriska, który takich
> ograniczeń mieć nie musi.
>
Dzieki za wyjasnienie.
Sprobuje pojsc w tym kierunku. Jak napotkam na problem nie do rozwiazania
przeze mnie to jeszcze poprosze o pomoc.
--
Tomasz
-
"Tomasz"18.01.2014 / 12:52
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"napisał
>
> "Zainstalować centralę VoIP", to zainstalowac program na komputerze.
> Asterisk (http://asterisk.org) jest przykładem takiego programu. Są
> też jakieś idiotoodporne systemy zrobione na bazie Asteriska, które
> po prostu wrzuca się w komputer i wyklikuje potrzebną konfigurację,
> ale z nimi nie miałem bezpośredniej styczności. Chodzi o to, by to
> Asterisk logował się przez SIP do VoipGain (tam jak widać liczba
> jednocześnie logujących się klientów SIP jest ograniczona do jednego),
> a bramki i aplikacje SIP logowały się do tego Asteriska, który takich
> ograniczeń mieć nie musi.
>
Odwiedzilem podana przez Ciebie strone ale ten Asterisk to nie jest jakis
programik tylko potezny projekt informatyczny i to pod Linuxem. Sami tam
pisza na poczatku ze Asterisk zostal zrobiony przez programistow dla
programistow.
Ja na swoim komputerze mam tylko Windows7 i Linuxem sie nigdy nie bawilem.
Piszac "Zainstalować centralę VoIP" prawdopodobnie miales na mysli jakas
konkretna aplikacje oparta na projekcie Asterisk i to pod Windows. Jesli
tak jest, to prosze podaj mi jakis link do tej aplikacji a przynajmniej jej
nazwę.
--
Tomasz