Marcin Szklarski
Marcin Szklarski 2014-01-23 21:05:20

Gwiazdy Internetu 2013 wg Trusted Trader

Z badań programu Trusted Trader wynika, że pizzerii i zakładów fryzjerskich Polacy szukali w ubiegłym roku średnio ponad milion razy miesięcznie, czyli częściej niż np. informacji o Ewie Chodakowskiej – niekwestionowanej gwieździe polskiego Internetu.

Trusted Trader sprawdził też, gdzie Polacy najczęściej szukają informacji o firmach. Okazuje się, że książki telefoniczne to już zdecydowanie przeżytek. Wszyscy spośród 447 ankietowanych na zlecenie programu przez OBOAK (Ośrodek Badania Opinii Adama Kowalskiego) zadeklarowało, że żeby znaleźć firmę i dowiedzieć się czegoś na jej temat, zagląda do Internetu. 60 proc. dodatkowo pyta znajomych, 7 proc. szuka firm patrząc na szyldy na ulicach, a zaledwie 1 proc. w tradycyjnych drukowanych spisach firm, jak np. książka telefoniczna.
Choć zdecydowana większość – 74 proc. ankietowanych przyznała, że szuka w Internecie przede wszystkim informacji o e-sklepach, a 41 proc. o dużych, znanych markach, to aż 30 proc. przyznało także, że właśnie w sieci sprawdza lokalne firmy usługowe – fryzjera, mechanika, czy stomatologa.

Właśnie dlatego hasła takie, jak fryzjerstwo / kosmetyczka, pizzeria / restauracja, a także hotele / agroturystyka były w 2013 roku wyszukiwane przez Polaków tak często.
– Frazy związane z tymi branżami były wyszukiwane w google średnio ponad milion razy miesięcznie. Dla porównania nazwisko niekwestionowanej gwiazdy polskiego Internetu Ewy Chodakowskiej, Polacy wyszukiwali w tym samym okresie średnio 250 tysięcy razy.
Największym zaskoczeniem okazała się jednak odpowiedź na pytanie – jakiego rodzaju informacji na temat firm szukamy w sieci. Na tak postawione pytanie wszyscy ankietowani odpowiedzieli „opinii o firmie”! Dodatkowo 9 proc. z nich przyznała, że ocenia wygląd strony internetowej, a jeden procent, że sprawdza też certyfikaty i polecenia zamieszczone na www.

– Okazuje się więc, że stwierdzenie „jeśli nie ma cię w Internecie to nie istniejesz”, które trąci dziś banałem, trzeba by zamienić na „jesteś taki, jakim opisują cię w Internecie”. Wygląda też na to, że prawie nikt nie traktuje poważnie certyfikatów, czy programów oceniających rzetelność finansową firm, które są dziś tak modne w Polsce – mówi Dawid Urbańczyk, ekspert programu Trusted Trader. . Bo to właśnie opinia o firmie, pozostawiona niejednokrotnie przez anonimowe osoby, ma zasadniczy wpływ na decyzję o wyborze.
Zdaniem Dawida Urbańczyka, właśnie dlatego tak istotne jest tworzenie narzędzi, które spowodują, że zamieszczane w sieci opinie na temat firm będą prawdziwe.
– W tej chwili bardzo łatwo natknąć się na skrajnie negatywne opinie, często będące oszczerstwami, nierzadko zamieszczane w sieci przez konkurencję, albo opinie sfabrykowane przez zajmujące się tym profesjonalnie firmy – mówi Dawid Urbańczyk. Jego zdaniem firmy powinny zachęcać swoich klientów do pozostawiania opinii na ich temat w Internecie. Tym bardziej, że zadowolony klient rzadko dzieli się swoimi wrażeniami z zakupu, czy usługi, częściej robią to niezadowoleni.

Zestawienie liczby wyszukań (średnio miesięcznie) haseł w 2013 r. :
-kosmetyczka, fryzjerstwo 1 253 050
-noclegi, hotele, agroturystyka 1 289 320
-pizzeria, restauracja 1 023 870
-architekci 759 050
-lekarze 728 560
-mechanika samochodowa 636 210
-usługi budowlane 393 020
-stomatolog, dentysta 390 440
-stolarstwo 251 780

Na podstawie informacji prasowej Dawida Urbańczyka z Trusted Trader Poland Ltd.




Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
 
 
 
wyślij
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2023 interaktywnie.com. All rights reserved.