2010-02-04 12:34:23

IAB sprawdził, co wpływa na powodzenie projektu internetowego

Zobacz komentowany artykuł

 1 / 1 
Leszek Łuczyn
1. Leszek Łuczyn 04.02.2010 / 14:51
ha! badania potwierdziły to, co mądrość branżowa podpowiada od dawna: świetna koncepcja to dopiero połowa sukcesu ;)

szkoda, że w badaniach czynników wpływających na wybór wykonawcy pominięto "sposób prezentacji" i "strategię"
Tomasz Wesołowski
2. Tomasz Wesołowski 04.02.2010 / 15:01
"Koncepcja rozwiązania" odpowiada chyba "Strategii"?
Skowron
3. Skowron 04.02.2010 / 15:20
Tworzenie prototypów, czy makiet pomaga uniknąć tych błędów:

Zbyt ogólny opis projektu,
Niezrozumienie zapytania,

Niepoprawne działanie,
Działanie niezgodnie ze specyfikacją,
Problemy komunikacyjne,

A także po części tych związanych z przekroczeniem kosztów (czy to czasu czy budżetu).

Wystarczy karta z ołówkiem, czy power point, ale można też zainwestować w specjalne aplikacje jak Axure, czy też polskie narzedzie online http://justproto.pl, które zdecydowanie upraszczają tworzenie prototypów.

Oczywiście to tylko narzędzia, które trzeba jeszcze konsekwentnie stosować, by przyniosły oczekiwany rezultat.
Szymon Szymczyk
4. Szymon Szymczyk 04.02.2010 / 16:07
@Leszek
Przyznaję, że w pracach nad ankietą skupiliśmy raczej na technicznych aspektach realizacji. Kwestie kreatywne zamknęły się właśnie w odpowiedzi "koncepcja rozwiązania". Nie chcieliśmy wymieniać zbyt wielu możliwych odpowiedzi, bo wówczas można by także wymienić np. "fizyczną atrakcyjność pani/pana prezentującego koncepcję". Nikt nie wie w ilu przetargach czynnik ten odegrał decydującą rolę ;)
Szymon Wesołowski
5. Szymon Wesołowski 04.02.2010 / 16:20
Czekam na podobną ankietę skierowaną do agencji interaktywnych z analogicznymi pytaniami. To dopiero byłyby ciekawe odpowiedzi.... ;-)
Szymon Szymczyk
6. Szymon Szymczyk 04.02.2010 / 16:39
@Szymon
To jest niezły pomysł, szczególnie gdyby zestawić ze sobą dane z obu ankiet :)

Już przy okazji tej ankiety zwróciliśmy uwagę na grupę klientów, która z jednej strony skarży się na zbyt ogólnie opisane oferty i zbyt szerokie widełki cenowe, ale sami nie kwapią się do udzielania szczegółowych informacji.
Michał Hoszowski
7. Michał Hoszowski 04.02.2010 / 16:46
@Szymon Wesołowski

Ja również z wielką niecierpliwością na to czekam ;].

Aczkolwiek kilka tygodni temu czytałem nieco podobną ankietę chociaż mocno okrojoną. Postaram się do niej dokopać.
Mirek Połyniak
8. Mirek Połyniak 06.02.2010 / 06:11
z moich obserwacji jednym z największych problemów jest zarządzanie projektem po stronie agencji - za to komunikacja po stronie klienta
oczywiście PL to rynek ceny - a tam nie ma miejsca na dobry insight i strategię - co często się przekłada na dużo niższą efektywność całości ...
 1 / 1 
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Nie bądź anonimowy. Zarejestruj się! Otrzymasz profil dzięki, któremu Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne. Będziesz miał również dostęp do newslettera, ofert pracy, forum dyskusyjnego oraz kontaktu do innych zarejestrowanych osób.
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2019 interaktywnie.com. All rights reserved.