2009-06-25 00:00:00

Badania internetowe a badania tradycyjne

Zobacz komentowany artykuł

 1 / 1 
Konrad Redel
1. Konrad Redel 26.06.2009 / 01:56
Niestety badania przez internet, podobnie jak sondaże telefoniczne CATI są mało wiarygodne w przypadku badań jakościowych, ale za to w ilościówkach są wiele tańsze niż sondaże CATI.
Elżbieta Piróg
2. Elżbieta Piróg 26.06.2009 / 11:03
@ Konrad:
Szczerze mówiąc nie spotkałam się z jakościowymi badaniami telefonicznymi (i nie bardzo widzę sens realizacji takich badań). Mam natomiast pytanie dlaczego jakościowe badania internetowe (organizowane np. w formie zamkniętych czatów z wcześniej zrekrutowanymi osobami) są według Pana mniej wiarygodne?
Konrad Redel
3. Konrad Redel 26.06.2009 / 19:42
Może źle się wyraziłem, oczywiście jeśli badania przez są przeprowadzane przez internet z z grupą np. pracowników jakiejś firmy, którzy nie są anonimowi, z pewnością tak. Raczej mi chodzi o większe próby, do których właśnie dzięki internetowi można dotrzeć. Powiem nawet więcej, jest już możliwosć konstruowania ankiet, w których respondentowi sie wydaje, że odpowiada na pytania zadawane w czasie rzeczywistym przez ankietera, a w rzeczywistości pytania są zadawane przez prawie "sztuczną inteligencję" - ale o tym może kiedyś napiszę.
Maciej Wyrwas
4. Maciej Wyrwas 26.06.2009 / 21:17
Zarówno w jakościowych jak i ilościowych przez internet próba 200 może dać już reprezentatywny wynik.
Marta Szczepańska
5. Marta Szczepańska 03.07.2009 / 21:46
4 lata temu pisałam na ten temat pracę magisterską i po przeczytaniu tego artykułu mam wrażenie że nic się nie zmieniło - czy faktycznie w badaniach jest taki zastój (mimo że liczba internautów wzrosła nam praktycznie 2-krotnie) czy po prostu te informacje są już nie pierwszej świeżości...?
Elżbieta Piróg
6. Elżbieta Piróg 04.07.2009 / 13:10
@ Marta: nawet dwukrotny wzrost Internautów nadal nie daje pełnego przekroju społeczeństwa. ;-)
irenia
7. irenia 11.07.2017 / 19:53
no i jest na Interaktywnie narzędzie: http://ankiety.interaktywnie.com
 1 / 1 
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Nie bądź anonimowy. Zarejestruj się! Otrzymasz profil dzięki, któremu Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne. Będziesz miał również dostęp do newslettera, ofert pracy, forum dyskusyjnego oraz kontaktu do innych zarejestrowanych osób.
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2020 interaktywnie.com. All rights reserved.