2009-08-25 10:59:40

eCPM - dlaczego pozyskanie użytkownika kosztuje właśnie tyle

Zobacz komentowany artykuł

 1 / 1 
Daniel Kondzior
1. Daniel Kondzior 25.08.2009 / 16:30
Performance fajnie rozłożony na części pierwsze.
Niemniej sugeruję nie zapominać o różnicy pomiędzy klikami a udanymi klikami - od kliknięcia do przejścia na stronę jeszcze długa droga :).
Dlatego do jakości kreacji dodałbym jeszcze szybkość ładowania strony docelowej. W przypadku rozliczeń po prostu za kliki dla wydawcy nie ma to znaczenia, niemniej dla reklamodawcy - bardzo duże.
Maciej Wyrwas
2. Maciej Wyrwas 26.08.2009 / 23:50
Chętnie bym zobaczył przykłady best performing kreacji zarówno na cpm jak i leady, może jakieś spektakularne linki ktoś podrzuci?
a ogólnie to artykuł ładnie sugeruje aby klienci się nie nastawiali na ctry wyższe niż 1% o/ to akurat dobra insynuacja.
Łukasz Zaleśny
3. Łukasz Zaleśny 31.08.2009 / 11:46
Całkiem ciekawie napisane, ale z tymi obliczeniami to coś nie pasuje, mało które działanie daje dobry wynik...

Nie mogę się doliczyć jak za 100 mln * 0,8 zł = 80.000 zł ...

Od kiedy wydawcy biorą 80 groszy za 100 odsłon?
Grzegorz Mazik-Wietrzyński
4. Grzegorz Mazik-Wietrzyński 30.10.2009 / 04:20
W rachunkach wszystko się zgadza - CPM to jest koszt tysiąca a nie miliona odsłon. Do Jacka Pasławskiego - bardzo proszę o kontakt na mailia http://office@moneysave.pl
CzystyCzystek
5. CzystyCzystek 19.02.2018 / 12:03
Kopiuję, bo może nie jestem najinteligentniejszym człowiekiem na świecie, a tylko ponadprzeciętny, ale na moje oko jak ktoś nie umie liczyć albo jest niedokładny w swoich rachunkach nie powinien się dzielić wiedzą w internecie. Jak wół w 1szym przykładzie widać, że obliczenia są z kosmosu. Z 100.000.000 * 0,8zł bierze się 80.000 Skąd ta kalkulacja bo na pewno nie z tego zadania i rachunku.100kk *0,8% to 800000. 100kk*0,8=80.000.000. Prosze nie robić sobie żartów, że wszystko się zgadza w rachunkach. Może nie mam dużego pojęcia o tej branży i wszedłem poszperać i się czegoś nauczyć, dowiedzieć. Ale po raz kolejny ludzie się podniecają jak ktoś coś opracował, a okzacuje się, że to jest po prostu źle zrobione. Nawet jak to było 7-8 lat temu. Tyle było potrzeba, aby ktoś to przeczytał, sprawdził i napisał, że kalkulacja jest źle przeprowadzona.
Dodam, że według Grzegorz Mazik... wszystko się zgadza. Jakiego tysiąca. Przeczytał Pan w ogóle ten przykład i sprawdził obliczenia? Czy może jednak założył Pan pewnik, że się wszystko zgadza. Bo jakby Pan sprawdził kalkulację to się niestety nie zgadza. Liczby są z kosmosu i wyniki również.

Jeżeli CTR kreacji w tym programie wyniesie 0,2%, niezbędne do jego realizacji będzie wyemitowanie 100 mln odsłon (pv) (100.000.000 pv * 0,2% (CTR) = 200.000 uu).
100 mln odsłon, zgodnie z wcześniej zdefiniowanymi założeniami dotyczącymi ceny wydawców, warte jest dla nich 80.000 zł (100.000.000 (pv) * 0,8 zł (eCPM) = 80.000 zł).

Prosta matematyka i otrzymujemy wynik- za 200.000 unikalnych użytkowników reklamodawca musi zapłacić 80.000 zł, a więc za pojedynczego (uu) 0,40 zł.
 1 / 1 
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Nie bądź anonimowy. Zarejestruj się! Otrzymasz profil dzięki, któremu Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne. Będziesz miał również dostęp do newslettera, ofert pracy, forum dyskusyjnego oraz kontaktu do innych zarejestrowanych osób.
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2021 interaktywnie.com. All rights reserved.