2008-12-11 00:00:00

Obama pokaże PiS jak wygrać wybory?

Zobacz komentowany artykuł

« Poprzednia  2 / 2 
mn
11. mn 15.12.2008 / 04:09
@Jacku

doczytaj sobie lepiej
http://wyborcza.pl/1,75478,6022762,Orliki_przyleca_w_mikolajki.html
Jacek Gadzinowski
12. Jacek Gadzinowski 15.12.2008 / 08:14
Zalezy co rozumiemy przez otwarcie, - oddanie do uzytku, czy przeciecie wstegi :)? Semantyka, za kazdym razem mowi sie o innych liczbach - te ktore przytoczylem byly z depeszy PAP.

Na marginesie, 1 z pierwszych orlikow z tego co pamietam stal zamkniety kilka tygodni, zanim zaczął być używany.

Ot, taki PR. :)) i taka dokładność.
Grzegorz Skuza
13. Grzegorz Skuza 15.12.2008 / 09:44
Pozwólcie, że odniosę się do treści tego wpisu, gdyż jego teamtyka jest mi bardzo bliska. Uważam, że Internet i profesjonalnie zaplanowana kampania wyborcza przyczyniły się do sukcesu Obamy, jednak stwierdzenie, że to właśnie te elementy przeważyły, jest zbyt daleko idącym uogólnieniem. Przyczyny sukcesu leżały w kwestiach o wiele poważniejszych niż liczba wyświetleń filmików promujących kandydata Demokratów na YouTube. Pokrótce można je przedstawić następująco:
- Obama zdecydował się postawić na politykę wewnętrzną USA - w czasach kryzysu to rzeczywiście rozsądne wyjście - McCain nadal chciał być "szeryfem";
- McCain'a poparł Bush - dla Amerykanów to był komunikat typu: "Stwierdzam, że ten oto człowiek będzie nadal kontynuował proces budowy recesji w gospodarce i faszerowanie ołowiem amerykańskich żołnierzy na wszystkich frontach świata" - Republikanie sami sobie strzelili w stopę, tu był potrzebny konflikt na linii McCain-Bush, tak zaś Obama dostał pulę głosów niezdecydowanych wyborców, aczkolwiek nienawidzących Busha w prezencie;
- Obama nie był kolejnym "złotym, białym chłopcem" - dla wszelkich mniejszości rasowych i etnicznych w USA głosowanie na niego było niejako naturalnym wyborem.
Nie twierdzę, że Internet i działania w pozostałych mediach nie miały wpływu na zwycięstwo Obamy. Zanim jednak będziemy mówić, że to internauci i entuzjaści nowych mediów wybrali prezydenta USA warto spojrzeć na content tej kampanii i specyfikę amerykańskiego elektoratu.
W Polsce trudno by było powtórzyć podobne działania z uwagi na chociażby liczbę obywateli naszego kraju mających dostęp do Internetu. By sieć rzeczywiście wpływała na to, przy którym nazwisku postawimy krzyżyk oddając głos w wyborach, musi minąć jeszcze trochę czasu. Polaków czeka jeszcze mnóstwo nauki na temat funkcjonowania samej demokracji, jak również efektywnego korzystania z Internetu.
Jeśli ktoś szuka przykładów zastosowania nowych mediów w polskich kampaniach wyborczych to polecam prześledzenie drogi Michała Jarosa z PO do uzyskania mandatu poselskiego.
Artur Kurasinski
14. Artur Kurasinski 16.12.2008 / 11:49
@ Grzegorz Skuza - Grzegorzu, to co podkreslal Jacek to nie roznica w programach wyborczych ale sposob komunikacji tych programow :) My sie nie klocimy co jest lepsze dla Ameryki ale co zostalo (i jak) sprzedane wyborcom.

Wzielismy na warsztat nowe media jako platforme (tfu tfu) na ktorej sztab Obamy przeprowadzil blitzkrieg i dal lupnia MaCainowi.

Ergo - program jest oczywiscie wazny (nawet bardzo) ale nie wiem czy nie mniej wazny jest kanal jego komunikacji :)
Jacek Gadzinowski
15. Jacek Gadzinowski 02.01.2009 / 13:58
PIS - ciekawe, czy uda im sie zmienić wizerunek medialny?
Na pierwszy rzut, powinni skończyć z "bojkotem mediów" i obrażaniem się na internet oraz programy satyryczne.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,6115224,Z_wigorem_i_energia___w_PiS_powstala__specgrupa_medialna_.html

Tak jak wspomniał Artur, program - programem, ale ważniejsze jest jaki kanał komunikacji jest użyty, w jaki sposób komunikujemy sie z odbiorcami produktów (partia polityczna).
Jacek Gadzinowski
16. Jacek Gadzinowski 01.03.2009 / 18:37
Apropo... jeśli zabierać się do tematu profesjonalnie, to przykład można brać z rządu brytyjskiego.

http://jobs.brandrepublic.com/job/348344/director-of-digital-engagement
(dla porownania pensja premiera GB to 64K funtow)

http://www.careers.civil-service.gov.uk/index.asp?txtNavID=113&txtOverRideDocID=48837 (przeczytajcie dokładnie)

Nasi 19 wieczni politycy, w 21 wieku... moga się udać tylko na mentalny cmentarz ;) Im szybciej, tym lepiej.
« Poprzednia  2 / 2 
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Nie bądź anonimowy. Zarejestruj się! Otrzymasz profil dzięki, któremu Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne. Będziesz miał również dostęp do newslettera, ofert pracy, forum dyskusyjnego oraz kontaktu do innych zarejestrowanych osób.
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2019 interaktywnie.com. All rights reserved.