2008-04-05 00:00:00

Projektowanie zorientowane na użytkownika

Zobacz komentowany artykuł

« Poprzednia  2 / 2 
Edi Skraba
11. Edi Skraba 08.04.2008 / 00:01
Z tą filozofią kojarzą mi się bardzo konkretne metody zarządzania projektami XP oraz XPrince - polecam lekturę.

Ogólnie też jestem zdania, że taki przeciętny klient czy user wie czego nie chce, ale nie wie czego chce. W rzeczywistości nieumiejętne stosowanie stosowanie takiego podejście na pewno może przynieść negatywne skutki (np. termin realizacji projektu może wydłużyć się kilkakrotnie bo wciąż jest coś ustalane/zmieniane) ale doświadczeni PMowie mogę z powodzeniem kierować się takim podejściem - ja osobiście uważam, że to co robię ma być przede wszystkim dla ludzi a nie dla mnie.

Odpowiadając na pierwsze pytanie Eryka - tak chętnie, poczytam coś więcej: przykłady, porównania z innymi podejściami, ew wady i własne spostrzeżenia.
Tomasz Karwatka
12. Tomasz Karwatka 08.04.2008 / 08:13
Super, ze chlopaki z Komitywy poruszyli ten temat! Dzieki!

To ja dorzuce swoje trzy grosze: http://www.webusability.pl/2008/03/18/user-centered-design-na-plakacie/ :-)
Marcin Macionczyk
13. Marcin Macionczyk 08.04.2008 / 09:18
Podajcie proszę parę przykładów z naszego polskiego podwórka serwisów, które są bliskie ideałów, o których piszecie + kilka słów wyjaśnienia dlaczego właśnie te strony. Jeśli to nie filozofia jeno, metoda musi mieć oparcie w realnych przykładach.

A plakat jest ok. Przy podejmowaniu pracy w działach marketingu powinien być testem dla osób, które mają się zajmować interactive.
Maciek Szandar
14. Maciek Szandar 08.04.2008 / 12:07
ciężkie jest życie projektanta UX...:)
Marcin Szuba
15. Marcin Szuba 08.04.2008 / 12:43
Marcinie

Podajcie proszę parę przykładów z naszego polskiego podwórka serwisów, które są bliskie ideałów, o których piszecie + kilka słów wyjaśnienia dlaczego właśnie te strony. Jeśli to nie filozofia jeno, metoda musi mieć oparcie w realnych przykładach.


W treści wpisu nie ma przykładów serwisów.
Z tego co wiem to podejście UCD jest stosowane w niewielu firmach w Polsce. U nas usability traktuje się jako dodatek do procesu projektowania na zachodzie jest to cześć pakietu jaki dostaje klient.

Agnieszko

Kiedy mamy małą stronę, gdzie w menu są trzy pozycje na krzyż, to rzeczywiście bez większego znaczenia, czy architekt wkroczy do akcji czy nie. Ale serwis korporacyjny? Ale rozbudowana funkcjonalnie i estetycznie strona FMCG?
Toż to tu najbardziej potrzeba usability, żeby użytkownik miał rzeczywiście szansę powiedzieć "to zajebiste".


Dobre, ale nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie user mówi zajebista architektura informacji szacun dla architekta :)
Z pracą projektanta jest tak iż jak jest dobrze to nikt nie powie ze jest ok tylko jak coś spieprzysz t wala się gromy.
Edi Skraba
16. Edi Skraba 08.04.2008 / 14:31
Z pracą projektanta jest tak iż jak jest dobrze to nikt nie powie ze jest ok tylko jak coś spieprzysz t wala się gromy.


true, true :)
Tomasz Karwatka
17. Tomasz Karwatka 08.04.2008 / 21:17
Panowie, wiecej optymizmu :-). W PL sporo firm pracuje w filozofii UCD, nie wszystkie o tym glosno mowia a nawet nie wszystkie sa tego swiadome ale jest ich sporo. Sporo projektow tak powstaje.
Łukasz Plutecki
18. Łukasz Plutecki 13.04.2008 / 16:02
Tomek - zgadzam się z Tobą. Cieżko wyobrazić sobie projekt serwisu w którym nie uwzględnia się perpsektywy użytkownika.
Brygada RR
19. Brygada RR 19.10.2009 / 23:48
A mnie zawsze wydawało się, że jest to naturalne podejście do projektu i nie potrzebuje takich opisów, nazw i specjalizacji. Projektowanie dla szerszego grona osób zawsze niesie ze sobą potrzebę funkcjonalności i w takim kierunku intuicyjnie powinno się kierować. Świetne projekty noszą znamiona wysmakowanej grafiki, dobrego i oryginalnego zamysłu, intuicyjnego interfejsu/wyglądu oraz oczywiście dobrej realizacji. Co do programisty "to jest niemożliwe"... by robił z nami następny projekt;)
Co do architekta treści zgadzam się, że przy dużych projektach taka osoba jest przydatna, by odpowiedni ludzie skupili się tylko na tym co robią najlepiej i co lubią robić najbardziej:)
« Poprzednia  2 / 2 
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Nie bądź anonimowy. Zarejestruj się! Otrzymasz profil dzięki, któremu Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne. Będziesz miał również dostęp do newslettera, ofert pracy, forum dyskusyjnego oraz kontaktu do innych zarejestrowanych osób.
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2019 interaktywnie.com. All rights reserved.