Michał Chojnacki
Michał Chojnacki 2015-05-29 11:43:14

JUST ask - kto pyta, nie błądzi!

Witajcie!

Kim jesteśmy?
Marcin Maroszek i Krzysztof Chaładyn – są pasjonatami nowoczesnych technologii, zawodowo związani z IT i e-commerce. Marcin stoi na czele działu marketingu w spółce Emapa, gdzie odpowiada za budowanie i realizację strategii oraz zarządzanie projektami informatycznymi. Krzysztof odpowiada, również w Emapa, za nawiązywanie i utrzymywanie relacji z kluczowymi klientami B2B. To w ich głowach narodził się pomysł nowego start-upu, łączącego ideę serwisu opinii z gwarancją wiarygodności, czyli JUST ask.

JUST ask - o co chodzi?
JUST ask to przede wszystkim baza bardzo wiarygodnych opinii na temat produktów i usług - wartych zaufania, bo pochodzących od znajomych użytkownika i ich sieci kontaktów. Jednym z naszych celów jest zaoferowanie atrakcyjnej alternatywy komentarzy na forach i innych portalach. Polecanie wyłącznie dobrych produktów i promowanie uczciwych producentów.

Geneza pomysłu
Zauważyliśmy, że większość naszych znajomych i członków rodziny przed dokonaniem poważnego zakupu lub wyborem usług specjalisty prosi najbliższych o polecenie. Robią tak właściwie wszyscy wokół nas - polecenia osób, które znamy, cenimy najbardziej (jak pokazują badania nawet bardziej niż cenę, czy markę!). Wtedy zakiełkowała idea portalu - połączyliśmy swoje doświadczenie i zbudowaliśmy biznesplan.

Gdzie szukać opinii o produktach? - badania
Według badań The Nielsen Global Survey of Trust in Advertising 2013 ponad 80% respondentów ufa najbardziej opinii rodziny i znajomych. My też. Jednocześnie uważamy - jak 60% respondentów - że anonimowe komentarze publikowane w sieci są często zmanipulowane (według badania ARC Rynek i Opinia z 2014 roku). I tak powstał JUST ask - czyli połączenie portalu rekomendacji i serwisu społecznościowego. Właśnie z social media jako źródła opinii najchętniej korzystają przedstawiciele generacji Y. Trzy razy chętniej! Aż 84% dokonuje wyboru pod wpływem komentarzy.

Od początku maja możecie korzystać z portalu – czytać wiarygodne opinie, publikować „Apele”,czyli prośby o polecenie oraz dodawać do „Listy Życzeń” poszukiwane produkty. Dzięki temu użytkownicy JUST ask nie muszą już spędzać długich godzin na przeszukiwaniu sieci. Liczymy,że nasz portal stanie się miejscem kreowania nowych trendów – nieformalni ambasadorzy marki mogą polecać (lub odradzać) swojemu otoczeniu produkty i usługi. Portal doskonale wpisuje się w potrzeby tzw. smartshoppers i przedstawicieli GeneracjiY, którzy starannie planują zakupy,polują na obniżki i promocje oraz świetnie znają możliwości oferowane przez Internet. Do tego cenią dobrą jakość, śledzą nowe trendy i aktywnie korzystają z mediów społecznościowych. Portal oferuje im wsparcie w podjęciu decyzji, zwiększa szansę na udane zakupy oraz wyszukanie najlepszego produktu za najniższą cenę.

JUST ask to start-up - na chwilę obecną w wersji beta. Jesteśmy w wersji testowej by prosić Was wszystkich o pomoc w jego budowie, doskonaleniu, poprawkach. Jest portalem społecznościowym, także społeczność go tworzy. My daliśmy narzędzia, a teraz z wielką prośbą zwracamy się do Was o pomoc w w jego uprawie.

Marcin i Krzysiek
JUST ask team

PS. Obejrzyjcie sobie naszą animację, która wiele obrazuje: https://www.youtube.com/watch?v=L6s7YeYa-Cg
Dajcie znać co sądzicie!

http://www.justask.pl

Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
 
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2019 interaktywnie.com. All rights reserved.