15.04.2010 / Social media
Ile warci są fani na Facebooku?
 
Fot.: Very Quiet/CC/Flickr
Fot.: Very Quiet/CC/Flickr
3,60 dolarów - taki wpływ generuje jeden fan marki na Facebooku . Dziś media społecznościowe stały się kluczem do sukcesu marketingowego w nowych mediach.
REKLAMA

Strony popularnych marek , którym uda skupić się milion fanów, rocznie zarabiają więc około 3,6 milionów dolarów. A to dopiero wierzchołek góry lodowej – wynika z najnowszego badania mediów społecznościowych firmy Vitrue, zarządzającej  ponad 45 milionami fanów różnych firm z branży rozrywkowej,  gastronomicznej i z pogranicza mediów.

Jak pokazują badania, jeśli marka skupia milion fanów, notuje wówczas średnio milion odsłon. Zatem stosunek fanów do liczby odsłon witryny wynosi 1:1.

Oczywiście nie dla każdego brandu ten stosunek będzie zawsze wynosił 1:1  – w przypadku jednych marek będzie on znacznie niższy, w przypadku innych - wyższy. Wpływ na to mają przede wszystkim treści angażujące fanów danej marki.

Na podstawie częstotliwości wpisów na ścianie brandu – firma wylicza koszt dotarcia reklamy internetowej do tysiąca odbiorców . Przy  generowanych dwóch postach dziennie,  dla 60 milionów  miesięcznych odsłon, CPC wynosi 5 dolarów.

Wyliczenia firmy Virtue:
1 milion wyświetleń x 2 posty x 30 dni = 60 milinów odsłon miesięcznie
60 milinów odsłon/ 1000 x 5$ CPM = 300,000$
300,000$ x 12 = 3,6 miliona $

Dane uzyskane w badaniach  wskazują jednoznacznie, że potencjał dla niestandardowych kampanii w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, jest nie do przecenienia. Reggie Bradford, chief executive officer w Vitrue,  idzie nawet o krok dalej. Stwierdza, że dziś obecność marek na Facebooku to nie tylko jedna z możliwych opcji reklamowania. To konieczność.

Podziel się! |
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
Komentarze (4)
Michał Hoszowski
1. Michał Hoszowski 15.04.2010 / 11:59
Wreszcie ktoś się podjął i wziął na siebie. Ile w tym prawdy? Nie wiem. Ale za próbę podjęcia się tematu jest +. Co do ochów i achów to jeszcze trochę bym poczekał.
Maciej Grzywacz
2. Maciej Grzywacz 16.04.2010 / 12:03
Wyliczenia Vitrue są cenne...ale. Odnoszą się do tradycyjnej reklamy display (CPM). Wiemy zatem, że z punktu widzenia kosztów dotarcia, media społecznościowe są niezwykle efektywne. Pytanie, które będzie interesujące - w jaki sposób zachowują się fani, i w jaki sposób pozwalają zrealizować cele biznesowe.

Liczba fanów to wciąż tylko potencjał. Moglibyśmy spojrzeć na problem z punktu widzenia Marka Hughesa zawarty w "Marketingu Szeptanym". Hughes twierdzi, że przy założeniu, że przeciętna stacja telewizyjna w prime time emituje 128 reklam, przyciągasz uwagę w 1/128. Uwzględniając fakt, że jedynie 8% widzów dokładnie ogląda reklamy, otrzymujemy wynik 0,06%. Jeżeli mamy 5 milionów widzów i średni koszt emisji (50 tys. dolarów), mamy 3125 osób, do których trafił przekaz. Na każdego z nich wydaliśmy 16 dolarów.
Norbert Kilen
3. Norbert Kilen, 83.31.55.*, 16.04.2010 / 20:03
Ojojoj. Chyba ktoś nie zwraca uwagi na znaczenie słów. Z wyliczeń wynika, ze wartość ekwiwalentu reklamowego obecności na tablicy jednego fana to ok 3,6 dolara. A w tekście jest "przychód", potem pojawia się nawet "zarabiają"! A potem w dyskusjach o mediach tradycyjnych entuzjaści portali newsowych potrafią udowadniać, że nie ma różnic jakościowych:-) Przeciez taki tekst przez niedomowienia/zniekształcenia nie ma żadnej wartości poznawczej:-/
kurs
4. kurs, 89.74.189.*, 09.06.2011 / 16:42
http://jak-zdobyc-fanow-na-facebooku.interkursy.pl/p/5003/ Bardzo łatwy sposób na zdobycie fanów i kasy $ . POLECAM sam sprawdziłem.
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Nie bądź anonimowy. Zarejestruj się! Otrzymasz profil dzięki, któremu Twoje komentarze będą bardziej wiarygodne. Będziesz miał również dostęp do newslettera, ofert pracy, forum dyskusyjnego oraz kontaktu do innych zarejestrowanych osób.
wymagane
 
 
wymagane,niepublikowane
 
obrazek nieczytelny
 
 
Po dodaniu komentarza, Twój adres IP będzie widoczny obok nicka.
wyślij
Arrow
newsletter
 
Arrow
Loader
ostatnie komentarze
więcej
 

Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
© 2012 interaktywnie.com. All rights reserved.