henryk szatkowski
henryk szatkowski 2014-03-11 10:52:35

Gemius: Kobiece spojrzenie na Internet

„Zdrowie, dom i rodzina” to najpopularniejsza kategoria tematyczna stron www wśród Polek. Tymczasem internautki z Czech, Słowacji, Mołdawii, Turcji, Bułgarii, Ukrainy i Węgier szukają w sieci przepisów kulinarnych, serwisów kobiecych i parentingowych, a także stron life-style’owych- donosi w informacji prasowej z 6 marca Natalia Osica z Gemius.pl.

Gemius sprawdził, czego kobiety z wybranych krajów szukają w sieci. Okazuje się, że w Polsce największym zainteresowaniem wśród internautek cieszą się serwisy poświęcone tematom związanym ze zdrowiem, domem i rodziną (63 proc. internautów na stronach z tej kategorii to kobiety). Podobną popularnością mogą się pochwalić również strony e-sklepów, które w swojej ofercie posiadają odzież (62 proc.). Natomiast wirtualne kartki i pomysły na życzenia przyciągają 60 proc. polskich internautek.

Serwisy dla kobiet, poświęcone ciąży i macierzyństwu, są najpopularniejsze w Czechach (62 proc. internautów odwiedzających te portale to kobiety) i na Słowacji (56 proc.). Styl życia to temat numer jeden wśród użytkowniczek sieci z Mołdawii (63 proc.) i Turcji (53 proc.). Z kolei strony z przepisami kulinarnymi przyciągają największą uwagę Bułgarek (64 proc.), a internautki z Ukrainy w sieci szukają przede wszystkim przepisu na zdrowie (62 proc.). Na Węgrzech tematem, który cieszy się największym zainteresowaniem jest luksus. Niemal 59 proc. użytkowników stron z tej kategorii tematycznej to kobiety.

W celu sprawdzenia, które kategorie tematyczne stron www przyciągają najwięcej kobiet przeanalizowano płeć ich użytkowników (z uwzględnieniem wskaźnika prezentującego dopasowanie, a więc stosunek liczby użytkowników grupy celowej do liczby wszystkich użytkowników w wybranej kategorii tematycznej stron www w wybranym okresie). Analizą objęto kraje, w których badanie prowadzone przez Gemius uwzględnia kategoryzację stron internetowych.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego przez Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.



 1 / 1 
Dorota Miszczak
1. Dorota Miszczak 13.04.2014 / 16:01
Bardzo ciekawa analiza.
 1 / 1 
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
 
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2019 interaktywnie.com. All rights reserved.