henryk szatkowski
henryk szatkowski 2013-12-13 12:43:53

Jak przenieść numer

Piotr Jaszczuk, Doradca Prezesa w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej informuje w dzisiejszym komunikacie o publikacji poradnika video dotyczącego procedury przenoszenia numeru telefonu komórkowego pomiędzy operatorami w Polsce.

Materiał filmowy jest dostępny pod adresem: www.youtube.com/watch?v=HpNB-A2Rqj8

Co należy zrobić, aby zmienić swojego operatora na innego i jednocześnie zachować dotychczasowy numer?



Krok pierwszy: Złożenie wniosku

Przeniesienie numeru rozpoczynamy od złożenia wniosku. Abonent może złożyć wniosek korzystając z formularzy dostępnych w punktach obsługi nowego operatora lub na jego stronie internetowej. Nowy operator wspiera Abonenta w procesie przeniesienia numeru na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.

Krok drugi : Rozpatrzenie wniosku

Nowy operator rozpatruje wniosek Abonenta o przeniesienie numeru.

Prawo telekomunikacyjne określa w tym zakresie precyzyjne terminy rozpatrzenia wniosku przez nowego operatora:

w przypadku telefonów komórkowych:

6 godzin roboczych jeżeli wniosek składamy osobiście w punkcie obsług klienta;

3 dni robocze, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą;

Krok trzeci: Przeniesienie numeru

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Abonenta, nowy operator jest zobowiązany niezwłocznie zawrzeć umowę i przenieść bezpłatnie numer.

Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.

Pamiętajmy!!!
Przeniesienie numeru do innego operatora to prosta i bezpłatna operacja, którą można rozpocząć od wizyty w punkcie obsługi nowego operatora. Pamiętajmy jednak aby przed podjęciem decyzji o przeniesieniu numeru sprawdzić jakiego rodzaju konsekwencje finansowe niesie ze sobą ta decyzja, zwłaszcza gdy z dotychczasowym operatorem wiąże nas jeszcze umowa lojalnościowa. Odstąpienie od tej umowy przed terminem, na który została zawarta wiąże się bowiem z konsekwencjami finansowymi.

Jak dodaje Doradca - w 2012 roku numer telefonu do nowego operatora przeniosło niemal 1 mln 250 tys. abonentów (dane z raportu UKE: Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2012 roku s. 33).

W razie wątpliwości lub problemów zachęca do kontaktu z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE pod numerem infolinii 801 900 853 lub 22 53 49 174 (pon. - pt. w godz. 8:15 â 16:15, opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub dostępnych na stronie internetowej Centrum Informacji Konsumenckiej UKE: www.cik.uke.gov.pl.

Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
 
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2020 interaktywnie.com. All rights reserved.