Piotr Jaszczuk, Doradca Prezesa w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej informuje w dzisiejszym komunikacie o publikacji poradnika video dotyczącego procedury przenoszenia numeru telefonu komórkowego pomiędzy operatorami w Polsce.
Materiał filmowy jest dostępny pod adresem: www.youtube.com/watch?v=HpNB-A2Rqj8
Co należy zrobić, aby zmienić swojego operatora na innego i jednocześnie zachować dotychczasowy numer?
Krok pierwszy: Złożenie wniosku
Przeniesienie numeru rozpoczynamy od złożenia wniosku. Abonent może złożyć wniosek korzystając z formularzy dostępnych w punktach obsługi nowego operatora lub na jego stronie internetowej. Nowy operator wspiera Abonenta w procesie przeniesienia numeru na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
Krok drugi : Rozpatrzenie wniosku
Nowy operator rozpatruje wniosek Abonenta o przeniesienie numeru.
Prawo telekomunikacyjne określa w tym zakresie precyzyjne terminy rozpatrzenia wniosku przez nowego operatora:
w przypadku telefonów komórkowych:
6 godzin roboczych jeżeli wniosek składamy osobiście w punkcie obsług klienta;
3 dni robocze, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą;
Krok trzeci: Przeniesienie numeru
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Abonenta, nowy operator jest zobowiązany niezwłocznie zawrzeć umowę i przenieść bezpłatnie numer.
Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.
Pamiętajmy!!!
Przeniesienie numeru do innego operatora to prosta i bezpłatna operacja, którą można rozpocząć od wizyty w punkcie obsługi nowego operatora. Pamiętajmy jednak aby przed podjęciem decyzji o przeniesieniu numeru sprawdzić jakiego rodzaju konsekwencje finansowe niesie ze sobą ta decyzja, zwłaszcza gdy z dotychczasowym operatorem wiąże nas jeszcze umowa lojalnościowa. Odstąpienie od tej umowy przed terminem, na który została zawarta wiąże się bowiem z konsekwencjami finansowymi.
Jak dodaje Doradca - w 2012 roku numer telefonu do nowego operatora przeniosło niemal 1 mln 250 tys. abonentów (dane z raportu UKE: Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2012 roku s. 33).
W razie wątpliwości lub problemów zachęca do kontaktu z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE pod numerem infolinii 801 900 853 lub 22 53 49 174 (pon. - pt. w godz. 8:15 â 16:15, opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub dostępnych na stronie internetowej Centrum Informacji Konsumenckiej UKE: www.cik.uke.gov.pl.
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo zalogować przez Facebooka