Marcin Szklarski
Marcin Szklarski 2014-02-13 19:42:35

Smart Raport wg 4tech.TV

Jaki smartfon cieszy się największą popularnością, a który zebrał najwięcej krytycznych komentarzy? Tego i jeszcze więcej dowiedzieć się można ze Smart Raportu...
- informuje w komunikacie prasowym z 10 lutego Patrycja Kędziorek z grupy Moon Media.

Smart Raport to badanie popularności wśród polskich internautów wybranych marek i modeli telefonów. Zostało ono zainicjowane przez serwis 4tech.TV należący do grupy Moon Media i narzędzie analityczne Brand24. Przyglądając się głosom polskiego internetu można dowiedzieć się wiele na temat oczekiwać i potrzeb konsumentów.
Od kiedy smartfony pojawiły się na naszym rynku, ich sprzedaż cyklicznie rośnie. Od 3% w 2008 roku do 40% w roku 2011. Jak wskazują prognozy, do 2015 roku smartfony stanowić będą aż 60% polskiego rynku.

Wg raportu smartfonem cieszącym się największą popularnością jest HTC One, zaraz za nim plasuje się Samsung Galaxy S III i Samsung Galaxy S IV. Są to urządzenia, które najczęściej określane są przez internautów jako „solidne”, „trwałe” i „wytrzymałe”. Zwracano także uwagę na ich design.
Najgorzej ocenionymi telefonami z największą liczbą negatywnych komentarzy są Nokia Lumia 610, Nokia Lumia 800, a także Motorola Defy.
Zaskoczeniem jest ocena telefonów „z nadgryzionym jabłkiem” – przestają być one wymarzonymi smartfonami, których posiadanie daje poczucie pewnej elitarności. Pojawia się wobec nich wiele zarzutów – wg eksperta Michała Huczka „najbardziej pożądaną przekątną ekranu jest 4,5-5 cali, co stawia iPhone'a na z góry przegranej pozycji”.
Warto pamiętać , że o ile czasem trudno jest zgodzić się z opiniami internautów, o tyle ich głos jest głosem konsumentów, a ich uwagi powinny być istotne dla producentów urządzeń mobilnych.

Dzięki raportowi, który w całości pobrać można ze strony www.smartraport.pl, dowiadujemy się, że najważniejsze dla konsumentów są: żywotność baterii, wytrzymałość urządzenia i jego przystosowanie do pracy z dużą ilością aplikacji. Jednocześnie zauważyć można, że cena
smartfona nie jest już tak istotnym kryterium, jakim była jeszcze kilka lat temu.
------
Smart Raport – raport popularności wybranych marek i modeli telefonów wśród polskich internautów. Na potrzeby badania
przetworzono prawie 175 000 wątków pochodzących z sierpnia i września 2013, w których pojawiły się frazy związane z badanym
podmiotem. Po ręcznym przetworzeniu przez analityka, pozostało 6381 wątków. W badaniu przenalizowano następujące modele
telefonów: Apple: iPhone 4s, iPhone 5, Samsung: Galaxy S, Galaxy S II, Galaxy S III, Galaxy S IV, LG: Swift L5, Motorola:
Defy, Sony: Xperia Z, Xperia J, Nokia: Lumia 610, Lumia 800, HTC: One, Desire X. Wzmianki badano pod kątem emocji
pozytywnych i negatywnych.

Pełny raport : www.smartraport.pl

Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
 
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2019 interaktywnie.com. All rights reserved.