Co trzeci Polak deklaruje, że wolny czas spędza grając. Połowa polskich graczy to miłośnicy produkcji przeglądarkowych, jeden na pięciu gra w portalach społecznościowych. W ubiegłym roku na ten rodzaj rozrywki wydaliśmy grube miliony.
Pobierz raport Interaktywnie.com - Gry w internecie [PDF]
Według szacunkowych danych, jakie w grudniu ubiegłego roku, podczas konferencji Game Industry Trends zaprezentowała firma Gry -OnLine, ubiegły rok dla branży był rekordowy. Na gry w tradycyjnej, pudełkowej formie, te kupowane drogą elektroniczną oraz wymagające tylko przeglądarki internetowej Polscy gracze wydali prawie 700 milionów złotych.
Szacunkowa wartość rynku gier w Polsce | |
2005 | 260 mln zł |
2006 | 410 mln zł |
2007 | 490 mln zł |
2008 | 600 mln zł |
2009 | 500 mln zł |
2010 | 580 mln zł |
2011 | 700 mln zł |
źródło: Gry On-Line SA, szacunki Interaktywnie.com za Forsal.pl, Money.pl, DI.pl, mcvuk.com, Catapult Business Solutions |
Według prezentowanych na GIT danych, najszybciej rozwijającą się gałęzią branży gier jest tak zwane freemium, czyli wszelkie produkcje free-to-play oraz online.
Pobierz pełny raport Gry w internecie [PDF] |
W ciągu zaledwie dwóch lat kwoty, wydawane w Polsce na ten typ rozrywki urosły z 50 aż do 250 milionów złotych. To wciąż mniej, niż dystrybucja pudełkowa, ale dystans z roku na rok topnieje. W 2009 roku wynosił 250 milionów złotych, rok temu już o 100 milionów złotych mniej.
Jeśli chodzi o sprzęt, to zdecydowanym liderem są wciąż komputery i laptopy, choć z raportu „Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce”, opublikowanego w listopadzie ubiegłego roku przez NoNoobs.pl i Internetowy Instytut Badań Rynkowych wynika, że już ponad połowa graczy wykorzystuje do tego celu również telefony i smartfony. Niewiele tylko mniejszą popularnością cieszą się gry przeglądarkowe.
Na czym grają polscy gracze | |
komputer, laptop | 84 proc. |
telefon, smartfon | 51 proc. |
przeglądarka internetowa | 47 proc. |
konsola | 28 proc. |
serwis społecznościowy | 21 proc. |
tablet | 5 proc. |
inne |
10 proc. |
źródło: Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce, NoNoobs.pl/IIBR, listopad 2011 |
Analogiczne wyniki - jeśli chodzi o kolejność - uzyskała pracownia TNS OBOP, która w sierpniu ubiegłego roku przeprowadziła na reprezentatywnej grupie badanie „Polaku w co grasz?”. OBOP ustalił natomiast, że gracze stanowią 35 procent polskiego społeczeństwa.
- Wiek graczy nie jest zaskoczeniem. Przede wszystkim są to osoby w wieku 15-19 lat, z których ponad trzy czwarte (77 proc.) grało w ostatnim miesiącu w jakąkolwiek grę. Co drugi reprezentant tej grupy wiekowej grał w gry na telefonie komórkowym lub pececie, a co trzeci wybrał gry online - komentują wyniki badań analitycy TNS OBOP. Dwudziestolatkowie najchętniej wybierają gry na telefonie komórkowym i w nieco mniejszym stopniu gry na PC.
Pobierz pełny raport Gry w internecie [PDF] |
Interesująco prezentują się natomiast wyniki dotyczące wykształcenia graczy. Z badania TNS OBOP wynika bowiem, że osoby z wykształceniem średnim bądź wyższym grają zdecydowanie częściej niż osoby z niższym wykształceniem. - Zapewne wpływ na taki wynik mają częściowo aspekty ekonomiczne oraz wiek badanych - komentują autorzy.
O ile komputery i konsole wydają się być nadal domeną mężczyzn, o tyle kobiety zaczynają już całkiem wyraźnie dominować, jeśli chodzi o pozostałe. Już w 2010 roku amerykański, branżowy portal e-marketer.com donosił, że w gry online gra 42 procent internautek i tylko 38 procent internautów. W przypadku gier społecznościowych przewaga była wyraźniejsza - 28 do 22 procent. Badania NoNoobs.pl i IIBR dla rynku polskiego, ten stan rzeczy potwierdzają.
Pobierz raport Interaktywnie.com - Gry w internecie [PDF]
Pobierz ebook "Jak otworzyć sklep internetowy - ebook z poradami dla firm"
Zaloguj się, a jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo zalogować przez Facebooka.
1stplace.pl to profesjonalna agencja SEO/SEM, specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym. Firma oferuje …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pomagamy markom odnosić sukces w Internecie. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron, performance marketingu, social …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Projektujemy i wdrażamy strony internetowe - m.in. sklepy, landing page, firmowe. Świadczymy usługi związane …
Zobacz profil w katalogu firm
»
W 1999 roku stworzyliśmy jedną z pierwszych firm hostingowych w Polsce. Od tego czasu …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pozycjonujemy się jako alternatywa dla agencji sieciowych, oferując konkurencyjną jakość, niższe koszty i większą …
Zobacz profil w katalogu firm
»
To ja już wolę grać w gry przeglądarkowe na niż płacić za gierki lub minipłatności.
sporo spedzam w podrozy. Z powodzeniem gram na moim u310 od lenovo. Swietny sposob na zabicie czasu oraz jego urozmaicenie
hmm, ze na laptopach mozna grac to nie wiedzaielm...
W Polsce jedynie 28% gra na konsoli. To poziom naprawdę niski. Myślę, że w następnych latach ten poziom będzie znacząco się zwiększał.
użytkownik gimbus pewnie jak widzi wartości procentowe to uważa, że suma jakichkolwiek musi wynosić 100. Zatem ma sam problem z czytaniem ze zrozumieniem. Widać rocznik bez matury.
<blockquote>autor sie popisal znajomoscia matematyki, widac rocznik starej matury </blockquote><br /><br /> Nie bardzo rozumiem tą szpilkę, ale takie są niestety fakty. Wśród dziewczyn odsetek graczek jest większy. Musimy się z tym pogodzić.
\"Już w 2010 roku amerykański, branżowy portal <a href=\"http://e-marketer.com\" target=\"_blank\" rel=\"nofollow\">http://e-marketer.com</a> donosił, że w gry online gra 42 procent internautek i tylko 38 procent internautów.\" autor sie popisal znajomoscia matematyki, widac rocznik starej matury
...kieszeni podatników.