Sony otwiera nową platformę reklamową w grach na konsolę PlayStation3, co najprawdopodobniej przyspieszy rozwój rynku in-game-ads i wznieci wojnę pomiędzy trzema adserwerami konkurującymi do tej pory w tym obszarze.
Twórca PlayStation3 zamierza uruchomić platformę otwartą, co oznacza, że trójka: Double Fusion, IGA oraz AdScape (własność Google'a) stanie do walki o budżety wiodących producentów gier na tę konsolę - Electronic Arts, Activision oraz Ubisoft. Ten, kto najszybciej odnajdzie się w nowej, dochodowej przestrzeni - może w przyszłości postawić własne warunki.
Wszystko sprowadzi się do ilości gier w inwentarzu. Wygrywa ten, kto będzie miał ich najwięcej, mówi anonimowy pracownik Sony.
Według niepotwierdzonych informacji, Sony rozpoczyna również sprzedaż czasu i powierzchni reklamowej wewnątrz gier własnej produkcji i pragnie zaadoptować sieć z PlayStation do sprzedaży dynamicznych reklam w tych właśnie grach. Rzecznik prasowy Sony powiedział jednak, że firma nie będzie komentowała niezapowiedzianych oficjalnie inicjatyw ani produktów.
Pozytywne skutki
Według analityków, bardziej konkurencyjny model może przynieść pozytywne skutki, zarówno dla adserwerów, jak i reklamodawców. "Robienie otwartych rzeczy, jedynie polepsza sytuację marketerów. Nie są oni zdani wyłącznie na łaskę jednej naddanej sieci reklamowej", mówi James Belcher, ekspert eMarketer.com. „Rynek jest już teraz hiperkonkurencyjny. Pozostaje jednak kwestia, jak wiele tolerować mogą sami gracze”, dodaje.Zgodnie z danymi eMarketer, wartość rynku reklamy w grach video szacuje się na 400 mln USD. Oczekuje się, że średni roczny wzrost tej wartości w ciągu najbliższych 5 lat utrzyma się na poziomie 23%.
Zapieczone
Jednak reklamy w grach to nie tylko dynamiczna promocja dostarczana przez adserwery. To również, te przekazy reklamowe, które są integralną częścią samej gry. Raz wprowadzone – nie mogą zostać podmienione, lub wyłączone. Kolejną stroną medalu są reklamy serwowane w obrębie konsolowych społeczności, takich jak XBox Live i Sony Home network.Uważa się, że reklamy dynamiczne niosą ze sobą mniejsze ryzyko niż te „zapieczone” w grach na stałe, ponieważ nie zmuszają marketera do kłopotliwej oceny „czy gra okaże hitem, czy może nie”. Marketerzy mogą poczekać, zobaczyć jak gra sobie radzi na rynku, jak pracuje na swoją popularność, a następnie wykupić powierzchnię i czas reklamowy, podobnie jak w TV.
A w Microsofcie… po staremu
Otwarta platforma Sony, to zupełne przeciwieństwo tego, z czym mamy do czynienia w Microsofcie. Model reklamowy konsoli XBox opiera się na prostej zasadzie. Jedynym słusznym brokerem pozostaje Massive - firma, wynajętą przez Microsoft w maju 2006 roku. Zabieg ten uniemożliwił innym adserwerom sprzedaż powierzchni reklamowej w grach na konsole XBox i XBox 360 - co podbiło jedynie stawkę, którą gotowe są one postawić na Sony.Źródło: AdAge
Pobierz ebook "Jak otworzyć sklep internetowy - ebook z poradami dla firm"
Zaloguj się, a jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo zalogować przez Facebooka.
W 1999 roku stworzyliśmy jedną z pierwszych firm hostingowych w Polsce. Od tego czasu …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pozycjonujemy się jako alternatywa dla agencji sieciowych, oferując konkurencyjną jakość, niższe koszty i większą …
Zobacz profil w katalogu firm
»
1stplace.pl to profesjonalna agencja SEO/SEM, specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym. Firma oferuje …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Projektujemy i wdrażamy strony internetowe - m.in. sklepy, landing page, firmowe. Świadczymy usługi związane …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pomagamy markom odnosić sukces w Internecie. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron, performance marketingu, social …
Zobacz profil w katalogu firm
»