Dobry nauczyciel nie powinien być jak treser w cyrku, a nie oszukujmy się, tak właśnie wygląda większość lekcji w szkołach - Nolan Bushnell, twórca firmy Atari i autor gry PONG, uratuje dzieci od szkolnej nudy i strasznych nauczycieli. Wprowadzi do szkół gry komputerowe.
Współczesny młody człowiek, dziecko migającego ekranu, nie potrafi skupić się na lekcji dłużej niż 15 minut. Pozostałe trzy kwadranse poszukuje więc ucieczki od rosnącego poczucia znudzenia. Bushnell w rozmowie dla Tech.money.pl twierdzi, że w odróżnieniu od biernego słuchania, odpowiednio opracowany program komputerowy jest w stanie przyciągnąć uwagę dziecka na dłużej.
Opracowany przez niego projekt edukacyjny Speed to Learn to zbiór interaktywnych programów komputerowych, w których uczeń pod postacią gry komputerowej rozwiązuje testy i zadania z wybranej dziedziny. Tempo nauki i poziom trudności dopasowane są do indywidualnych możliwości ucznia. W jaki sposób ma to rozwiązać problem z zapamiętywaniem i uczeniem się?
- Badania dowodzą, że mózg człowieka stara się zapomnieć tak szybko, jak tylko może. Ale wystarczy powtórzyć coś trzy razy, żeby zwrócił na coś baczniejszą uwagę. Tylko czy tak dzieje się klasach? Nie! – denerwuje się Bushnell. Jego programy edukacyjne zapewnią uczniom powtarzalność, która jest kluczowym elementem efektywnego uczenia.
Na skutek wdrożenia takiego systemu do szkół miejsce nauczycieli w dużej mierze zastąpiłyby maszyny. Czyżby szykowała się edukacyjna wojna? – Ci nauczyciele , którzy mnie znienawidzą to chciwi ludzie, którym zależy tylko na własnych interesach. Ja ich też nienawidzę. – zdradza Bushnell.
Speed To Learn nie eliminuje jednak całkowicie pracy nauczyciela. Jego rolą w nowym systemie miałoby być natychmiastowe wyjaśnianie podstawowych zagadnień w momencie, gdy uczeń nie będzie wiedział jak rozwiązać zadanie. Co jeśli projekt nie spotka się z entuzjazmem?
- Proszę mi wierzyć, ja wiem jak grą zainspirować, zafascynować, a nawet troszeczkę uzależnić. I w metodzie Speed to Learn stosuję wszystkie te triki. Uzależnienie od wiedzy to przecież dobra rzecz. A gry mogą w tym pomóc. – podsumowuje Bushnell.
Badania nad programem zakończyły się w lecie 2011 roku. Speed to Learn najlepiej sprawdza się w uczeniu takich przedmiotów jak matematyka, fizyka, chemia, języki i kreatywne pisanie. Program opracowany został dla uczniów amerykańskich szkół średnich.
Pobierz ebook "Social media marketing dla firm i agencje się w nim specjalizujące"
Zaloguj się, a jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo zalogować przez Facebooka.
Pomagamy markom odnosić sukces w Internecie. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron, performance marketingu, social …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pozycjonujemy się jako alternatywa dla agencji sieciowych, oferując konkurencyjną jakość, niższe koszty i większą …
Zobacz profil w katalogu firm
»
1stplace.pl to profesjonalna agencja SEO/SEM, specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym. Firma oferuje …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Projektujemy i wdrażamy strony internetowe - m.in. sklepy, landing page, firmowe. Świadczymy usługi związane …
Zobacz profil w katalogu firm
»
W 1999 roku stworzyliśmy jedną z pierwszych firm hostingowych w Polsce. Od tego czasu …
Zobacz profil w katalogu firm
»