W nowoczesne rozwiązania inwestują zarówno Spotify, jak i Facebook.
O tym, kto i co stoi za połączeniem świata muzyki z portalami społecznościowymi, pisze dla portalu Interaktywnie.com Sergey Bludov, Senior Vice President – Media&Entertainment z DataArt.
Przeczytaj też: Muzyka w social media. Co generuje przychody ze streamingu?
Umowy to jednak nie wszystko. Zarówno portale społecznościowe, jak i przedsiębiorstwa fonograficzne, na coraz szerszą skalę inwestują w rozwój i doskonalenie swoich systemów zarządzania prawami autorskimi i innymi rozwiązaniami technicznymi. Są to na przykład cyfrowe oznaczanie plików (digital fingerprinting) lub technologia automatycznego rozpoznawania treści, które mają pozwolić branży w jeszcze lepszym stopniu śledzić utwory muzyczne i zarządzać nimi. Również w DataArt obserwujemy coraz więcej firm, które chcą zmodernizować swoje oprogramowanie i cyfrowe zasoby, aby móc sprostać aktualnie obowiązującym wymogom rynkowym.
Spotify inwestuje w start-upy
Spotify od jakiegoś czasu nabywa różnego rodzaju start-upy z branży technologicznej. Ostatni nabytek streamingowego potentata to firma Sonalytic, która opracowała narządzie do identyfikowania muzyki. Najprawdopodobniej pomoże śledzić utwory chronione prawem autorskim. Z kolei wcześniejsza inwestycja w start-up o nazwie Niland, specjalizujący się w uczeniu maszynowym, może pomóc w tworzeniu bardziej spersonalizowanych playlist i tym samym – większego zainteresowania użytkowników.
Oprócz tego, Spotify zatrudnił Francois Pacheta, słynnego badacza z dziedziny sztucznej inteligencji. Ten znany specjalista w uczeniu komputerów tworzenia muzyki jest ciekawym uzupełnieniem zespołu. Firma przedstawiła go we wpisie na swoim blogu jako szefa nowo powstałego ośrodka Creator Technology Research Lab, który będzie „odpowiedzialny za opracowywanie narzędzi wspierających artystów w ich procesie twórczym“. Czy pod tym pojęciem kryją się również narzędzia pozwalające artystom nawiązywać kontakty i utrzymywać relacje ze swoimi fanami?
Facebook pracuje nad własnym systemem Content ID
Po drugiej stronie barykady prężnie działa Facebook, który obrał sobie za cel przemysł muzyczny. W styczniu firma zatrudniła Tamarę Hrivnak, która wcześniej była dyrektorem wykonawczym w YouTube i WMG, a teraz ma odpowiadać za globalną strategię udzielania licencji na muzykę.
Facebook również aktywnie udoskonala swoje narzędzie Rights Manager, aby móc stawić czoła konkurencyjnemu rozwiązaniu Content ID serwisu YouTube. Dodatkowo, chcąc w jeszcze lepszym stopniu chronić prawa twórców utworów muzycznych, nowym nabytkiem portalu społecznościowego jest firma Source3, założona przez te same osoby, które utworzyły RightsFlow dla Google.
Pobierz ebook "Social media marketing dla firm i agencje się w nim specjalizujące"
Zaloguj się, a jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo zalogować przez Facebooka.
Projektujemy i wdrażamy strony internetowe - m.in. sklepy, landing page, firmowe. Świadczymy usługi związane …
Zobacz profil w katalogu firm
»
W 1999 roku stworzyliśmy jedną z pierwszych firm hostingowych w Polsce. Od tego czasu …
Zobacz profil w katalogu firm
»
1stplace.pl to profesjonalna agencja SEO/SEM, specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym. Firma oferuje …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pozycjonujemy się jako alternatywa dla agencji sieciowych, oferując konkurencyjną jakość, niższe koszty i większą …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pomagamy markom odnosić sukces w Internecie. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron, performance marketingu, social …
Zobacz profil w katalogu firm
»