Marcin Szklarski
Marcin Szklarski 2014-01-31 18:43:26

Spot Liga- rankingu ulubionych przez Polaków spotów reklamowych

Najnowszy ranking z cyklu Spot Liga by Lowe Media dotyczy telewizyjnych reklam, które pokazywały telewizje w grudniu. Ulubione reklamy Lowe Media podzieliło na dwa podsumowania.


# Spot Liga – 10 najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii produktowych


W pierwszej części badania - z dziesięciu kategorii produktowych, które były najbardziej aktywne reklamowo wybrano po jednym najbardziej emitowanym spocie. Każda z wybranych do badania reklam miała premierę w październiku. Respondenci mieli odpowiedzieć na pytanie: „Które z poniższych reklam emitowanych w telewizji w ostatnim miesiącu podobały się Panu/ Pani najbardziej? Proszę obejrzeć wszystkie i wskazać maksymalnie trzy reklamy”


W tej klasyfikacji przebadanej grupie ponad tysiąca osób najbardziej spodobała się reklama

Urinalu Intensive (40 % wskazań). Wynik ten zasługuje na uznanie, gdyż marka zajęła najwyższą pozycję pomimo najniższego wskaźnika GRP. Spot podobał się bardziej kobietom oraz mieszkańcom wsi.


Dalsze pozycje:

2. Media Expert (39 % wskazań),

3. Cyfrowy Polsat (32 % wskazań),

4. Plus (29 % wskazań),

5. Tymbark (27 % wskazań),

6. Witaminy Centrum (20 % wskazań),

7. Rutinoscorbin (20 % wskazań),

8. Lidl (14 % wskazań),

9. Snickers (14 % wskazań),

10. Vivus.pl (7 % wskazań).


#Spot Liga – 5 spontanicznie wskazywanych jako najbardziej lubiane reklamowanych marek


W drugiej części badania, respondenci nie mieli do wyboru listy reklam, sami spontanicznie przypominali sobie i wskazywali te spoty, które najbardziej polubili. Pytanie brzmiało: „Która z reklam widzianych w telewizji w ostatnim miesiącu, podobała się Panu/ Pani najbardziej? Proszę podać markę, produkt i cechę charakterystyczną tej reklamy.”


Okazało się, że największą sympatią wśród Polaków w grudniu zyskała kampania Volkswagena (z psem imitującym dźwięki samochodu) . Zdetronizowała ona zajmującą od kilku miesięcy pierwsze miejsce w zestawieniu Spot Ligi markę Play.


Dalsze pozycje:

2. Play

3. Orange

4. Regina


Badanie zrealizowane zostało w dniach 8-17 stycznia. Było ono przeprowadzone metodą CAWI na 1002 osobach powyżej 16 roku życia mieszkających w Polsce. Była to grupa reprezentatywna pod względem płci, wieku, regionu, wielkości miejscowości zamieszkania i wykształcenia.


Na podstawie informacji prasowej Adam Bodziaka z Sugar & Spice Public Relations z dnia 31 stycznia 2014 r.



Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
 
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2020 interaktywnie.com. All rights reserved.