17.05.2018 / Kampanie / Trendy
 

Custom publishing. Zobacz, jak marki odzieżowe promują się w druku

  • Polub
  • Opublikuj
  • Udostępnij
Magda Nowicka, Copywriter, RiverWood marketing
 
Magda Nowicka, copywriter Riverwood marketing (fot. Riverwood marketing)
Magda Nowicka, copywriter Riverwood marketing (fot. Riverwood marketing)

Jak tworzyć treści, które sprzedają? Jak zaangażować konsumenta w świat marki i jej wartości? Odpowiedź na te pytania znają marki odzieżowe, które zdecydowały się na wydawanie własnych czasopism. Okazuje się bowiem, że to co na pierwszy rzut oka wygląda na kaprys brand managera, w rzeczywistości jest skutecznym narzędziem w budowaniu wizerunku marki i zwiększaniu sprzedaży jej produktów.

Marki prześcigają się w kreatywnym sposobie prezentowania swoich produktów. W  branży modowej walka o uwagę konsumentów odbywa się podczas, organizowanych z ogromnym rozmachem, pokazów na tygodniach mody, na wystawach witryn sklepowych czy poprzez elegancko wydane lookbooki. Są jednak marki, które poszukują innych narzędzi, które wpisywałyby się w obszar działań content marketingowych. Wydają własne czasopisma! 

O problemach tego świata

Magazyn kulturalno-społeczny wydawany przez markę odzieżową? Dlaczego nie! Światowe koncerny modowe nie stronią od zabierania głosu w dyskusjach na temat ważnych kwestii o charakterze społecznym, politycznym czy kulturalnym. Co więcej, często swoimi działaniami przyczyniają się do ich nagłośnienia i zainteresowania nimi szerszego odbiorcy. Wystarczy przypomnieć wrzawę, jaką wywołała ubiegłoroczna kolekcja Diora, wprowadzając na ulice T-shirt z napisem „We should all be Feminists”.

Przykładem marki, która w portfolio ma publikację prasową, tematycznie mało związaną z branżą modową, jest United Colors of Benetton. Brand ten cieszy się renomą wytrwałego wojownika o lepszy świat. Przede wszystkim za sprawą fotografa Oliviero Toscaniego, twórcy kontrowersyjnych reklam, które nagminnie łamały tabu poruszając najistotniejsze problemy społeczne końca XX wieku. Marka w umiejętny sposób buduje narrację opartą, z jednej strony na sugestywnej fotografii o wysokim poziomie artyzmu, z drugiej na prowokacji i zaangażowaniu. A bardzo ważnym elementem tej marketingowej układanki jest czasopismo „Colors Magazine, a magazine about the rest of the world”, które powstało w 1991 roku i wydawane jest po dzień dzisiejszy. 

Art Book

Firma COS postawiła natomiast na prestiżowe pismo kierowane do osób identyfikujących się z sektorem kultury i branżą kreatywną. Każde wydanie ma nieco inny format i layout, i zawsze nosi ślady, lub zapowiedzi, najnowszych trendów w projektowaniu graficznym. Czasopismo wydawane jest w języku angielskim dwa razy w roku (wiosną i jesienią) i zawsze zawiera temat przewodni numeru. Wydanie wiosna/lato 2018 nosi tytuł „The Landscape”.

W czasopiśmie pokazywane są sylwetki artystów, designerów, przedstawicieli nowych zawodów, sportowców, którzy swoją pracą i stylem życia znakomicie wyrażają wartości marki. W tym wydaniu przeczytamy o Sztuce Ziemi (ang. Land Art.) na przykładzie kultowej pracy „Spiral Jetty” autorstwa Roberta Smithsona, a po malowniczych, irlandzkich klifach przeprowadzi nas Catherine Geary, producentka odpowiedzialna za znalezienie lokalizacji do filmów - takich jak „Gwiezdne Wojny” czy seriali -takich jak „Gra o Tron”. A wszystko to w towarzystwie minimalistycznych i efemerycznych sesji przedstawiających najnowszą kolekcję odzieży marki COS. 

65352_cos.png

Co myślisz o ciuchach?

Potencjał druku jako narzędzia marketingowego, wyrażającego filozofię marki zauważyła także polska firma odzieżowa RISK. Rozpoczęła wydawanie czasopisma „Let’s talk”, w którym przekonuje, że moda jest częścią kultury, nie tylko tej osobistej. Magazyn przede wszystkim składa się z wywiadów, które uzupełniają fotografie Ernesta Wińczyka z serii „Spokój”, rysunki artysty wizualnego Natana Kryszki czy ilustracje grafika Grzegorza Polańskiego. Na łamach pisma o swojej kolorowej szafie opowiada krytyczka filmowa Kaja Klimek, miłość do stylu retro opisuje kostiumografka i właścicielka sklepu vintage - Maria Kłosińska, a opowieść o wyborach odzieżowych filtrowanych przez kulturę snuje reporterka Karolina Sulej. 

65353_lets-talk.png

Na uwagę zasługuje również layout magazynu, który stawia go na jednej półce z niszowymi pismami pokroju „Zwykłe Życie” czy „non/fiction”. Na okładce widnieje intrygujący kolaż autorstwa Marii „Mroux” Bulikowskiej z kolorowymi uszlachetnieniami. Wysokiej jakości papier, ciekawy skład, starannie dobrana typografia sprawiają, że czasopismo to wykracza poza standardy custom publishingu i podobnie, jak magazyn COS lub „Colors” ma szansę stać się publikacją, która swoją renomą wyprzedza renomę samej marki odzieżowej. 

Dziennik włóczęgi

„There’s not really a big dream that I follow. I just wanna see what comes next” – mówi Steffen Grap, dwudziestolatek, który zaczynając od szycia ubrań dla znajomych, stworzył własną markę odzieżową dla skaterów. A także jeden z bohaterów trzeciego numeru magazynu „The Shoemakers Journal” wydawanego przez markę VAGABOND. Steffen, a także sześć innych młodych osób, których sylwetki prezentowane są na łamach pisma, doskonale wpisują się w obraz współczesnego „włóczęgi” (ang. vagabond). Nie lubią nudy i rutyny, są żądni wrażeń indywidualistami, bezkompromisowo podążającymi za swoją pasją. Do ich niepokornego i oryginalnego wizerunku natomiast doskonale pasują buty marki Vagabond, które w  nienachlany sposób prezentowane są w piśmie. 

65354_vagabond.png

W najnowszym wydaniu magazynu – „The Togetherness Issue” na pierwszym planie stawiane są relacje. Czytelnik poznaje trzy pary, które nie tylko mówią o historii swojej miłości, ale także odpowiadają na pytania dotyczące stylu czy ulubionych kolorów. Zmienił się także format oraz rodzaj papieru. Nie zmienił się natomiast przekaz. Nadal czasopismo jest zaproszeniem do świata marki, które mocno działa na aspiracje młodego konsumenta. 

Weekend by Max Mara

Etniczne printy i drobne paski, przewiewny len i cienka bawełna. Oto trendy na wiosnę/lato 2018 przygotowane przez markę Max Marę dla kolekcji Weekend. Adresowana jest do dynamicznych kobiet, które cenią sobie prostotę i uniwersalność krojów, jednocześnie doceniając bogaty wachlarz kolorystyczny linii i jej casualowy look. Co ciekawe, ta czołowa włoska marka prêt-à-porter, postanowiła zaprezentować kolekcję w katalogu wydanym w gazetowym formacie, tytułując go „The Weekenders’ Journal”. 

65355_max-mara.png

Okładka, na której widnieje zdanie „Nothing Beats a Smile”, jest minimalistyczna, czarno-biała i opiera się wyłącznie na typografii. W środku natomiast znajdziemy barwne sesje wizerunkowe, które przenoszą nas w świat egzotycznych miejsc i były inspiracją do tworzenia kolekcji: Casablanci, Nowego Meksyku czy śródziemnomorskiego Mediolaniu. Gazeta wyróżnia się nowoczesnym layoutem z wyraźnie zaznaczoną typografią i nieregularnym układem zdjęć. Idealna lektura na krótki relaks na leżaku lub hamaku. 

 

  • Polub
  • Opublikuj
  • Udostępnij
Tag arrow
Chmura tagów

Tagi: custom publishing, e-fashion


wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
 
Arrow
newsletter
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2018 interaktywnie.com. All rights reserved.