Akcja z użyciem technologii Augmented Reality była częścią kampanii wizerunkowej KFC. Miała również zbliżyć klientów do marki i przedstawić sieć restauracji jako nowoczesną i dynamiczną.
Czas realizacji: wrzesień 2011r.
Miejsce: 10 wybranych restauracji KFC w największych miastach Polski
Założenia
Strategicznym celem projektu było wykorzystanie przez KFC rozwiązań technologicznych do umocnienia świadomości marki jako innowacyjnej, kreatywnej i odważnej, skierowanej ludzi młodych, którzy z entuzjazmem podążają za nowymi technologiami.
W restauracjach KFC (10 wybranych lokali w całej Polsce) stanął komputer wraz z zainstalowaną aplikacją, pozwalającą użytkownikom zmierzyć się w łapaniu świeżych składników. Klient, który stanął przed kamerą, rozpoczynął grę, która trwała około minuty.
Przebieg akcji
Między 31 sierpnia a 20 września 2011 roku, wybrane restauracje KFC w największych miastach Polski – w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Częstochowie, Łodzi, Bydgoszczy, Poznaniu, Szczecinie i Gdańsku odwiedziła multimedialna konsola z zainstalowaną grą So Good, wykorzystującą technologię rozszerzonej rzeczywistości.
Zabawa polegała na umiejętnym sterowaniu specjalnym markerem w postaci szablonu kubełka i zbieraniu do niego świeżych produktów z KFC, które pojawiały się na ekranie konsoli. Wszyscy, którzy w ciągu minuty zebrali co najmniej 20 takich produktów, wygrywali zaproszenie na Krushera w dowolnym smaku.
Szczególnie atrakcyjna dla uczestników zabawy okazała się integracja gry z mechanizmem mobile SMS, stroną www.sogood.kfc.pl i fanpagem marki. Z poziomu konsoli można było wysłać darmowy SMS do znajomego z zaproszeniem do restauracji, w której aktualnie znajdowała się gra, na stronie internetowej – śledzić liczbę zwycięzców, a na fanpage’u oglądać fotorelację z każdej restauracji.
Rezultaty
Zrealizowane zostały założone cele, czyli budowa wizerunku KFC jako marki innowacyjnej, odważnej i otwartej na nowe rozwiązania technologiczne.
W ciągu trzech tygodni trwania akcji swoich sił w interaktywnej grze spróbowało kilka tysięcy osób, spośród których ponad 2000 wygrało darmowy deser w KFC. Zakładając, że zabawa każdego z nich trwała około 2 minut, można oszacować, że łączny czas poświęcony przez gości restauracji KFC na zmagania z rozszerzoną rzeczywistością wyniósł ponad 4000 minut.
Średni wiek gracza wyniósł 17 lat i 6 miesięcy; największą liczbę graczy stanowili osiemnastolatkowie. Gra cieszyła się największym powodzeniem w okolicach godzin 15 i 18 - tuż po zakończeniu zajęć w szkole lub na uczelni. Wśród uczestników zabawy dominowali mężczyźni, choć udział pań był również znaczący ( 55 procent - mężczyźni, 45 procent - kobiety).
Pobierz ebook "Social media marketing dla firm i agencje się w nim specjalizujące"
Zaloguj się, a jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo zalogować przez Facebooka.
Pomagamy markom odnosić sukces w Internecie. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron, performance marketingu, social …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Projektujemy i wdrażamy strony internetowe - m.in. sklepy, landing page, firmowe. Świadczymy usługi związane …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pozycjonujemy się jako alternatywa dla agencji sieciowych, oferując konkurencyjną jakość, niższe koszty i większą …
Zobacz profil w katalogu firm
»
W 1999 roku stworzyliśmy jedną z pierwszych firm hostingowych w Polsce. Od tego czasu …
Zobacz profil w katalogu firm
»
1stplace.pl to profesjonalna agencja SEO/SEM, specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym. Firma oferuje …
Zobacz profil w katalogu firm
»