Instagram twierdzi, że nie testuje reklam w aplikacji Threads i nie ma planów na jej monetyzację, ale specjaliści od reverse engineeringu odkryli odniesienia do produktów reklamowych, w tym samo słowo „reklamy”, a także odniesienia do sponsorowanych treści i konfiguracji reklam.
Plik, którego deweloperzy używali prawdopodobnie do testowów, również został odkryty w publicznie dostępnej aplikacji Threads na urządzenia mobilne.
Jeden z deweloperów, który odkrył te informacje, Alessandro Paluzzi, był w stanie wymusić wyświetlenie posta jako sponsorowanego, którym podzielił się na platformie X. Post pokazuje, jak etykieta „Sponsorowane” pojawiłaby się obok nazwy użytkownika w Threads.
Odkrycie to sugeruje, że inżynierowie Threads badają technologię reklamową, ale już niekoniecznie oznacza, że Threads wprowadzi reklamy w najbliższym czasie. Chris Messina, na przykład, wskazał na niedawne wprowadzenie przez Threads narzędzi analitycznych dla twórców jako pierwszy krok w kierunku wprowadzenia reklam, podczas gdy Paluzzi stwierdził, że Threads „przygotowuje się do wprowadzenia reklam w aplikacji”.
Meta jednak bagatelizuje pilność testowania reklam. „Obecnie nie testujemy reklam w Threads i nie mamy natychmiastowego harmonogramu monetyzacji,” powiedział rzecznik Instagrama Alec Booker w rozmowie z TechCrunch, zapytany o odkrycia deweloperów.
To odzwierciedla inne oświadczenia Meta, w tym wypowiedź CEO Marka Zuckerberga skierowaną do inwestorów w ubiegłym kwartale, w której wyjaśnił, że „istnieje wieloletnia perspektywa między skalowaniem [nowych produktów], a następnie przekształceniem ich nie tylko w doświadczenia konsumenckie, ale również w bardzo duże biznesy”, co sugeruje, że reklamy w Threads nie pojawią się w najbliższym czasie.
Czym są Threads?
Threads to aplikacja stworzona przez zespół Instagrama, która w Polsce zadebiutowała w grudniu 2023 roku jako konkurent dla platformy X (dawnego Twittera). Aplikacja umożliwia użytkownikom tworzenie i udostępnianie krótkich postów, a także angażowanie się w publiczne rozmowy na różne tematy. Użytkownicy mogą logować się za pomocą swojego konta na Instagramie, co pozwala na automatyczne obserwowanie tych samych osób, co na Instagramie.
Główne funkcje Threads obejmują możliwość publikowania aktualizacji tekstowych, zdjęć i filmów, a także interakcji z innymi użytkownikami poprzez polubienia, udostępnienia i odpowiedzi na wątki. Aplikacja oferuje także możliwość dostosowywania ustawień prywatności, co pozwala użytkownikom kontrolować, kto może widzieć ich treści i odpowiadać na nie.
Threads jest zaprojektowana jako przestrzeń do dyskusji, gdzie użytkownicy mogą dzielić się swoimi pomysłami, opiniami i kreatywnością. Aplikacja jest częścią większego ekosystemu Meta, co umożliwia łatwą integrację z innymi platformami, takimi jak Instagram.
Pobierz ebook "Social media marketing dla firm i agencje się w nim specjalizujące"
Zaloguj się, a jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo zalogować przez Facebooka.
Pomagamy markom odnosić sukces w Internecie. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron, performance marketingu, social …
Zobacz profil w katalogu firm
»
1stplace.pl to profesjonalna agencja SEO/SEM, specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym. Firma oferuje …
Zobacz profil w katalogu firm
»
W 1999 roku stworzyliśmy jedną z pierwszych firm hostingowych w Polsce. Od tego czasu …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pozycjonujemy się jako alternatywa dla agencji sieciowych, oferując konkurencyjną jakość, niższe koszty i większą …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Projektujemy i wdrażamy strony internetowe - m.in. sklepy, landing page, firmowe. Świadczymy usługi związane …
Zobacz profil w katalogu firm
»