Nowa aplikacja Threads przekroczyła już 100 milionów użytkowników, co oznacza, że pobiła rekord szybciej niż ChatGPT, który ten wynik osiągnął po dwóch miesiącach.
Threads okazał się hitem niemal natychmiast. W ciągu pierwszych dwóch godzin dotarł do 2 milionów użytkowników i "głównie organicznie" powiększał zasięg. Dotarcie do 70 milionów zajęło mu 5 dni.
Premiera „przekroczyła nasze oczekiwania” – powiedział w piątek dyrektor generalny Mark Zuckerberg.
Użytkownicy nie tylko się rejestrują, ale także publikują. W aplikacji udostępniono już ponad 95 milionów postów i zostawiono 190 milionów polubień.
Threads wciąż jest jednak w powijakach i czas pokaże, czy uda mu się utrzymać ten wzrostowy trend, który kiedyś wyniósł na piedestał Twittera. Według szefa Instagrama, Adama Mosseri, Meta nie jest jednak specjalnie ukierunkowana na zastąpienie Twittera i nie chce forsować tematów politycznych, ale może stać się miejscem, w którym ludzie udają się na rozmowę. Mosseri trzeźwo jednak zaznaczył, że - choć tydzień był bardzo udany - o sukcesie aplikacji zdecyduje retencja użytkowników,
Twitter vs Threads
W listopadzie zeszłego roku Twitter miał około 260 milionów aktywnych użytkowników dziennie, na których można zarobić (tzw. monetyzowalni aktywni użytkownicy to metryka wymyślona na potrzeny Twittera, by oddzielić użytkowników, którzy generują przychód od całej reszty), zgodnie z tweetem ówczesnego właściciela, Elona Muska. Niedawno "The Wall Street Journal" informował, że dane przekazywane reklamodawcom sugerują, że platforma że ma około 535 milionów aktywnych monetyzowalnych użytkowników miesięcznie, ale dane zewnętrzne sugerują, że ruch na Twitterze wykazuje tendencję spadkową w ostatnich miesiącach (dyrektor generalny CloudFlare, Matthew Prince, napisał, że ruch „tonie”).
Mimo że niedawno zatrudniona dyrektor generalna Twittera, Linda Yaccarino, odrzuca te doniesienia, firma wydaje się być mocno zaniepokojona. W poniedziałek użytkownicy zgłosili, że Twitter wydaje się selektywnie blokować linki do strony Threads.net w wyszukiwarkach na Twitterze, utrudniając każdemu ujawnianie rozmów w Threads lub lokalizowanie profili użytkowników.
Nie wiadomo kiedy blokada się rozpoczęła, bo Twitter nie komentuje sprawy, ale nie byłby to pierwszy raz, kiedy platforma zdecydowała się na taki ruch. Wkrótce po tym, jak Substack uruchomiła funkcję dyskusji, Substack Notes, Twitter zaczął cenzurować te linki, uniemożliwiając odpowiadanie na posty, polubienie ich lub przesyłanie dalej. Blokada Threads nie idzie na razie ani tak daleko, ani nie jest tak oczywista, ale sytuacja jest dynamiczna, co widać w przepychankach pomiędzy Elonem Muskiem i Markiem Zuckerbergiem.
Musk na początku tego miesiąca wyzwał Zuckerberga na „mecz w klatce”, a w weekend uciekł się nawet do wyzwisk, tweetując „Zuck to cuck” i prymitywnie proponując „dosłowny konkurs mierzenia przyrodzenia”, co trudno nawet komentować.
Jak działa Instagram Threads?
Threads to nowa aplikacja firmy macierzystej Facebooka, Instagrama i WhatsApp. Platforma wygląda bardzo podobnie do Twittera, z kanałem zawierającym głównie posty tekstowe (chociaż użytkownicy mogą również publikować zdjęcia i filmy) gdzie ludzie mogą prowadzić rozmowy w czasie rzeczywistym.
Wiadomości publikowane w Threads będą mają limit 500 znaków. Podobnie jak w przypadku Twittera, użytkownicy mogą odpowiadać, ponownie publikować i cytować posty innych osób. Aplikacja łączy wykorzystuje istniejący UI i oferuje możliwość udostępniania postów z Threads bezpośrednio w Instagram Stories.
Wizją Threads jest stworzenie opcji i przyjaznej przestrzeni publicznej do rozmów. Mamy nadzieję, że wykorzystamy to, co Instagram robi najlepiej, i stworzymy nowe doświadczenie wokół tekstu, pomysłów i dyskusji o tym, co myślisz.
powiedział Meta Mark Zuckerberg.
Użytkownicy rejestrują się za pośrednictwem swoich kont na Instagramie i zachowują tę samą nazwę użytkownika, hasło i nazwę konta, chociaż mogą edytować swoje bio. Mogą również importować listę kont, które obserwują, bezpośrednio z Instagrama, co bardzo ułatwia rozpoczęcie korzystania z aplikacji.
Opuszczenie Threads nie jest już jednak takie proste. Chociaż użytkownicy mogą tymczasowo dezaktywować swoje profile za pomocą sekcji ustawień w aplikacji, firma mówi w swojej polityce prywatności, że „profil Threads można usunąć tylko poprzez usunięcie konta na Instagramie”.
Pobierz ebook "Social media marketing dla firm i agencje się w nim specjalizujące"
Zaloguj się, a jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo zalogować przez Facebooka.
Projektujemy i wdrażamy strony internetowe - m.in. sklepy, landing page, firmowe. Świadczymy usługi związane …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pomagamy markom odnosić sukces w Internecie. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron, performance marketingu, social …
Zobacz profil w katalogu firm
»
1stplace.pl to profesjonalna agencja SEO/SEM, specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym. Firma oferuje …
Zobacz profil w katalogu firm
»
Pozycjonujemy się jako alternatywa dla agencji sieciowych, oferując konkurencyjną jakość, niższe koszty i większą …
Zobacz profil w katalogu firm
»
W 1999 roku stworzyliśmy jedną z pierwszych firm hostingowych w Polsce. Od tego czasu …
Zobacz profil w katalogu firm
»