Facebook Camera Effects ma szanse zmienić oblicze AR

  • Polub
  • Opublikuj
  • Udostępnij
 
materiały prasowe (fot. Facebook)
materiały prasowe (fot. Facebook)

Rozszerzona rzeczywistość w wykonaniu Facebooka to (tym razem) nie tylko prosta kopia rozwiązania Snapchata. Zuckerberg chce, by oferowała coś więcej niż filtry nakładane na zdjęcia. 

W czasie konferencji F8 przypomniał główne założenia swojej "dziesięciolatki", którą po raz pierwszy zaprezentował w 2016 roku. Według naszkicowanego wtedy planu rozszerzona i wirtualna rzeczywistość, obok sztucznej inteligencji i dostępu do internetu, już za chwilę mają stać się głównym fundamentem jego imperium, a przyspieszyć bieg wydarzeń ma m.in. platforma Camera Effects.

Jest to nic innego jak zestaw narzędzi dla programistów, które umożliwią im tworzenie aplikacji AR wykorzystujących kamerkę w aplikacji Facebooka. Skojarzenie z "Pokemon GO" jest naturalne, ale - jak powiedział Zuckerberg - rozszerzona rzeczywistość daje dużo więcej możliwości. Otwarta platforma ma pomóc wydobyć ten potencjał. 

- Zamierzamy uczynić kamerę pierwszą platformą AR - powiedział Zuckerberg, przyznając jednak, że to okulary lub soczewki kontaktowe, które będę wyglądać zupełni normalnie są docelowym urządzeniem. Na razie jednak jest na nie za wcześnie. Koncentracja na kamerce ma być pierwszym krokiem na wepchnięcie AR pod strzechy. Śmieszne filtry, których ma być "tysiące", podobnie. 

Camera Effects pozwalają na znacznie więcej niż analizę informacji zapisanych na kamerze. Platforma AR umożliwia programistom wykorzystanie precyzyjnych danych lokalizacji i technik rozpoznawania obrazu, aby jeszcze precyzyjniej można było nakładać na nie obiekty - nie tylko filtrów, ale i informacji takich jak opisy miejsc, wskazówki topograficzne. 

Zmiana, która docelowo może nawet pogrzebać smartfony, nie nastąpi jednak z dnia na dzień. - Twoje doświadczenie nie zmieni się nagle, ale myślę, że będzie to naprawdę ważna technologia, która zmieni sposób korzystania z naszych telefonów i ostatecznie wszystkich technologii - powiedział Zuckerberg.

Problem w tym, że nie jest odosobniony w tym poglądzie. Wyścig po AR/VR trwa od jakiegoś już czasu i choć póki co spektakularnych porażek (Google Glass) jest więcej niż sukcesów (Spectacles), to giganci, tacy jak Microsoft, Google czy Sony nie zamierzają oddawać pola bez walki. O ile jednak AR w ocenie specjalistów faktycznie ma potencjał, co do VR nie są już tacy pewni. Zaprezentowana podczas F8 aplikacja Spaces umożliwia wirtualne spotkania ze znajomymi. Wyświetlamy się im jako cyfrowe avatary. Do jednej sesji w Facebook Spaces zaprosić trzech znajomych, wszyscy jednak potrzebują gogli Oculus Rift, co mocno podnosi próg wejścia. 

 

Źródło: Interaktywnie.com

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ SZCZEGÓŁOWĄ OPINIĘ

EKSPERT
KOMENTARZ
62504_dominik-komar_18havaswarsaw.jpg

Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw:

Wartość reklamowa platformy Camera Effects może wynikać nie tyle z kreatywnego aspektu samej aplikacji i tego, jak efektowne reklamy będzie można projektować, ile z tego, jak bardzo adekwatne one będą do kontekstu, w jakim znajduje się użytkownik – jego otoczenia, czasu i potrzeb.

 
Bogumił Skowron

Bogusław Skowron, Social Media Manager, Point of View:

Dzięki Camera Effects możemy się spodziewać, że w całkiem niedługim czasie aktywacje marketingowe będą coraz bardziej oddalać się od typowych konkursów fotograficznych lub loterii, a zbliżą się np. do minigier w stylu Pokemon Go.

 
62507_podgajny.jpg

Piotr Podgajny, Social Media Manager, Deloitte Digital:

Prędzej czy później, marki dostaną prostszy dostęp i do tej przestrzeni. Co wtedy? Możemy snuć wizje na bazie przykładów zaprezentowanych przez Facebooka: Aranżacja lub przeobrażanie wnętrz lub całych przestrzeni, wizualizacja nowego/nowej Ciebie... Czas pokaże, ile z tej platformy uda się wycisnąć. 

 
62508_marcin_maciejewski_hypercrew.png

Marcin Maciejewski, Produkty AR/VR/Mobile w HyperCrew/Mofables:

Odnoszę wrażenie, że znakomita większość rozwiązań AR w obszarach marketingowych będzie już w niedalekiej przyszłości tworzona na platformie Facebooka. Rozwiązania biznesowe i produktowe, a zwłaszcza te wymagąjące gogli (Microsoft HoloLens, Modal VR), staną się domeną dla specjalistycznych bibliotek i dedykowanych aplikacji.

 
62509_milosz-jacyna.jpg

Miłosz Jacyna , Social Media Team Leader, K2 Media

Sukces instagramowych Stories pokazuje, że użytkownicy są otwarci na tego typu zmiany i jeśli tylko da się im taką możliwość, to chętnie spędzą jeszcze więcej czasu w aplikacji. Niewątpliwym atutem Facebooka jest skala.

 
62510_dawid_dryniak_smls.jpg

Dawid Dryniak, Wiceprezes Zarządu, agencja  Social Media London Style:

Camera Effects to super narzędzie do promocji. Facebook Spaces - wręcz przeciwnie. W moim odczuciu jeszcze bardziej ograniczy kontakty międzyludzkie (sprowadzi je do zakładania Gogli VR i wcielania się w postacie, którymi w rzeczywistości się nie jest).

 
 62511_karolina-piotrowska.png

 Kamila Piotrowska-Górak, social media specialist, agencja KAMIKAZE:

Facebook Spaces to tylko krok w kierunku przeniesienia rzeczywistości wirtualnej do mainstreamu, a nie narzędzie, które może sprawić to już teraz. Rozwiązania wykorzystujące VR wciąż są bardzo drogie oraz zbyt abstrakcyjne dla człowieka, niezaznajomionego z tego typu technologiami

 
62534_ania_salagacka.jpg

Anna Sałagacka, Account Manager, agencja IMAGINE:

Platforma zapowiadana przez Facebook może sprawdzić się także w użytkowaniu korporacyjnym, np. przy rozmowach biznesowych na odległość.

 
Robert Sosnowski (fot. Biuro Podróży Reklamy)

Robert Sosnowski, Dyrektor Zarządzający, Biuro Podróży Reklamy:

Jeśli FB umożliwi markom realizację wirtualnych stron na FB i interakcji z użytkownikami, to może być naprawdę duża rzecz

 

Przejdź na kolejne strony artykułu:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
  • Polub
  • Opublikuj
  • Udostępnij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
Komentarze (1)
Arek Wawrzeńczak
1. Arek Wawrzeńczak 25.04.2017 / 16:44
Mistrzowie tworzenia sztucznego popytu ;)
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
ASPER SOFTWARE HOUSE
Digital We
 
Arrow
newsletter
Arrow
Loader
Up Down
ostatnie komentarze
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2017 interaktywnie.com. All rights reserved.