10.03.2009 / Wideo / Gry / Kampanie wirusowe / Mobile

Wywiad na temat reklamy w grach dla IGtv / wp.pl / Wywiad rzeka

  • Facebook Polub
  • LinkedIn Opublikuj
  • Twitter Udostępnij
Jacek Jankowski
Dodał: Jacek Jankowski
...
 

 

Całość zebrałem na blogu: http://jacekjankowski.pl/category/wywiady/ , a dla niecierpliwych odnośniki i podsumowania poniżej.

1 odcinek, a w nim:
- reklamy w grach
- umieszczanie reklam w grach
- nowa forma reklamy w Polsce, znana na zachodzie
- historia gier reklamowych
- dlaczego reklamy w grach są naturalne
- rozwój reklamy w grach
- rozwój technologii a rozszerzanie zasięgu reklamy w grach
- barman - jako przykład advergame
- powiązanie marki z grą - musi być naturalne
- pierwsze gry reklamowe pod marki dziecięce
- advergaming w Internecie
- zmiana postrzegania grupy docelowej, jest starszy i dysponuje większym budżetem niż zakładano
- gracz jako nośnik informacji
- umieszczanie reklamy w grze to profity dla producentów gier, wydawców, reklamodawców ale też i graczy
Odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1665,1;core.html (jakość HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1665,2;core.html (jakość SD)

2 odcinek, a w nim:
- formy reklamowe (advergame, Product Placement, reklama dynamiczna)
- kiedy reklamodawca przychodzi do gry, a kiedy gra do reklamodawcy
- Burger King jako przykład monetyzowania gier i aktywne wykorzystanie gier w marketingu
- kampania IGA - 36i6 - jak była odbierana przez graczy
- wydatki na reklamę w grach, migracja budżetów w innym mediów
- porównanie budżetów GTA IV i filmy IronMan
- dlaczego Product Placement w grach jest dobry
Odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1666,1;core.html (wersja HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1666,2;core.html (wersja SD)

3 odcinek, a w nim:
- dlaczego gracze są atrakcyjna grupą docelową
- podział graczy na dwie grupy - progamers, gamers vs. casual
- charakterystyka graczy casuale
- stereotypu gracza
- granie wychodzi z sypialni do salonu
- poziom skupienia przy graniu vs., TV, radio
- akceptacja reklam w grach
- co umieszczać w grach, aby pasowało
- co można było umieścić w grze Wiedźmin
- wykorzystanie gry jako nośnika (filmy reklamowe na bazie gier - WoW, kampanie społeczne)
- konkursy wokół gier, nie tylko dla progamers
Odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1667,1;core.html (jakość HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1667,2;core.html (jakość SD)

4 odcinek, a w nim:
- korzyści płynące z reklam w grach (rozwój rynku, wyższa jakość gier, darmowe gry)
- darmowe gry na telefony komórkowe (np. www.mobifree.pl)
- darmowe gry z magazynami nie tylko komputerowymi, darmowa rozrywka
- rozwój reklamy w  grach - czy grozi nam przesyt
- rozwój reklamy w grach z głową
- lokalny rozwój w Polsce
- rozwój reklamy w grach pudełkowych - zasięg w Polsce
- 100 gier i rośnie
Odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1682;core.html (wersja HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1682,2;core.html (wersja SD)

5 odcinek, a w nim:
- niestandardowe wykorzystanie reklamy w grach
- Barack Obama w IGA w Burnout Paradise
- Yes, We Can!
- kampanie reklamowe w grach polskich polityków (dużo do poprawienia)
- profesjonalne gry flash jako dobry nośnik
- Clinton łapiący stażystki
- szybkie gry, związane z aferami (np. niemcymniebija.pl)
- gry flash w marketingu wirusowym, szeptanym
- wpadka advergaming - kiepskie produkcje, zniechęcające rynek do gier,
- wpadka advergaming - złe postrzeganie graczy przez marketerów
- mistrzostwo świata - Barack Obama w reklamie dynamicznej
Odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1692;core.html (wersja HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1692,2;core.html (wersja SD)


 

  • Facebook Polub
  • LinkedIn Opublikuj
  • Twitter Udostępnij
Tag arrow
Chmura tagów

Tagi: , IGA, advergame, game, gry, in-game, mity, reklama w grach


Komentarze (5)
 1 / 1 
Maciek
1. Maciek 11.03.2009 / 13:29
To ma służyć autopromocji firmy, czy raczej twarzy?
Dla mnie to żenujące i niesmaczne jest.
Jest Pan wspaniały Panie Jankowski... Lepiej?
Jacek Jankowski
2. Jacek Jankowski 11.03.2009 / 13:35
Panie Maćku,
Ani autopromocja, ani promocja firmy. Materiał na ma celu pokazanie spektrum tematu jaki jest związany z grami reklamowymi i całym tym rynkiem. Niestety z doświadczenia wiem, że postrzeganie advergames często kończy się na grach flash w sieci.

Osobiście nie mam parcia na szkło. Mam natomiast parcie na dzielenie się wiedzą i promowanie advergamingu jako narzędzia marketingowego
Jacek Gadzinowski
3. Jacek Gadzinowski 11.03.2009 / 14:16
Smaczne - niesmaczne?

Trzeba budować rynek od podstaw i jego rozpoznawalność : gry komputerowe i potencjał reklamowy... szerzej niż proste rozwiazania.

A jak to robić, jeśli nie rozmawiać? Anonimowo sie tego przecież nie zrobi.
Rafał W.
4. Rafał W. 12.03.2009 / 01:21
Panie Maćku, niesmaczne i żenujące to jest rzucanie tego rodzaju krytyki (BTW: poniżej krytyki) anonimowo. Proszę się ujawnić, przedstawić - normalniej się zrobi. No i więcej merytoryki.

Co do "parcia na szkło" - w sytuacji gdy buduje się rynek nowych usług - jest to niezbędne. Ja osobiście się tego nie wypieram i Jacku nie ma czego się obawiać - róbmy swoje.

Często mam wrażenie, czytając komentarze, że Towarzystwo zapomniało (lub weszło na rynek w dalszej fazie rozwoju) że Internet jako medium parę dobrych lat temu także był w powijakach i tylko dzięki PARCIU NA SZKŁO przysłowiowych "kilku osób" jest dziś tym czym jest - nowym medium, stającym się medium najważniejszym.

Wracając do merytoryki - ja bym popracował nad formą prezentacji takich wywiadów. W tym wypadku ilość zabija jakość. I nie piszę tego aby się przyczepić tylko po to by dyskutować "jak zrobić lepiej". Sam także wchodzę w nowe rewiry telewizyjne i spotykam się z różnymi problemami, wytykanymi w krytyce przez odbiorców.

Gry rulez! Dobranoc :)
Arek H
5. Arek H 25.06.2010 / 15:44
Rynek jest, co do parcia na szkło hmm, kwestia wyboru, co do materiału na 100% ciekawy
 1 / 1 
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
Arrow
Loader
Up Down
ostatnie komentarze
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2019 interaktywnie.com. All rights reserved.