Filmteractive 2016: Jakie trendy znokautują świat marketingu?

  • Facebook Polub
  • LinkedIn Opublikuj
  • Twitter Udostępnij
 

Czy wirtualna rzeczywistość niesie ze sobą obietnicę zmiany marketingu na lepsze? W jaki sposób będzie wpływać na proces budowania więzi użytkownika i konsumenta z marką? Co sprawia, że indywidualnie zaprojektowany przekaz odnosi masowy sukces? Na te pytanie odpowiedzi szukali eksperci podczas festiwalu Filmteractive 2016.

To już szósta edycja festiwalu komunikacji interaktywnej. Wśród zaproszonych prelegentów znaleźli się przedstawiciele takich marek konsumenckich oraz mediowych, jak Orange, Samsung, Castorama, Discovery, Vine, Disney czy Vice. Temat przewodni, jako najgorętszy trend tego roku – wirtualna rzeczywistość – również nie pozwolił przejść obok wydarzenia obojętnie.

Całkowite zanurzenie w wirtualną rzeczywistość

Prawdziwą wirtualną przygodę zapewnił VR Adventure Box – instalacja opracowana przez zespół Deloitte Digital – organizatora festiwalu Filmteractive. Wirtualnej rzeczywistości można było doświadczyć dzięki przekazanym firmie przedpremierowo Oculus Touch — czyli specjalnym kontrolerom, rozumiejącym gesty i ruchy dłonią, zapewniającym dzięki temu realistyczne doznania. VR Adventure Box zabierał w podróż po lesie, oceanicznym dnie oraz wąwozie. Ta unikatowa instalacja pozwoliła zanurzyć się w animowanym świecie, który rysował się po samodzielnym połączeniu przez użytkownika kropek w brakujący w danej przygodzie element świata przedstawionego. Przygody można było doświadczyć również w roli obserwatora dzięki rozpiętemu na specjalnej instalacji, ponad 10-metrowemu ekranowi. 

#VR zdominował również Filmteractive Market. Finałowe projekty, wyłonione przez międzynarodowe jury, można było poznać z bliska w Strefie Innowacji oraz podczas sesji pitchingowych. Zwycięski projekt – Virtelio z Luxemburga – otrzymał nagrodę główną (10 000 pln) oraz zaproszenie na MIPTV. Jury przyznało w tym roku również nagrodę za drugie i trzecie miejsce, wyróżniając tym samym projekty Chernobyl VR (Polska) oraz RAY (Hiszpania).     

Temat wirtualnej rzeczywistości zwieńczył panel dyskusyjny, który poprowadził – podobnie jak i cały festiwal – Artur Kurasiński.  O nowej technologii – jej szansach, zagrożeniach  i etyce – rozmawiali: Morgan Bouchet (Orange), Dorota Żurkowska-Bytner (Discovery Networks), Piotr Iwanicki (Superhot), Łukasz Kosuniak (Samsung Electronics) oraz Dawid Marcinkowski (The Kissinger Twins).

Kreatywność w epoce Data Driven Marketing. Dokąd zmierzamy?

Gościem specjalnym Deloitte Digital prosto z USA był dyrektor ds. Brand Creative i Content Marketingu – Alan Schulman, który w trakcie ponad dwudziestopięcioletniej kariery stał na czele zespołów odpowiedzialnych za Creative i Content w wiodących międzynarodowych agencjach takich jak McCann-Erickson, FutureBrand Worldwide, Foote i Cone & Belding. W 2013 roku był jedną z osób w Ameryce Północnej, które magazyn ADVERTISING AGE obwołał „Kreatywną Gwiazdą”. Na Filmteractive opowiedział o tym, jak w oparciu o Big Data i Marketing automation tworzyć zindywidualizowane wiadomości i kampanie na skalę masową, które poruszą konsumenta emocjonalnie, a nie tylko zaprezentują ofertę, produkt czy cenę.

Tworzenie świata marki w erze cyfrowych konsumentów

Komunikacja oraz nowe media, pozwalające uwolnić kreatywność i zadbać o efektywność działań marketingowych - były tematem zdominowanym przez Dana Biddle (Twitter/ Vine UK), Maksymiliana Litwinowa (Castorama), Rafała Mietelskiego oraz Ewę Wolską-Rzewuską (Vice), a także dyrektorów ds. strategii brandu i marketingu ze Stratosfera by Deloitte, Patrycję Venulet i Jana Kisielewskiego. 

Artur Pacuła (Disney Interactive CEE) opowiedział o tym, jak przenosić świat bajek na grunt rzeczywistego marketingu treści i o tym, jak szukać dla nich odbiorców.

Niezapomniana prelekcja Joeriego Van den Bergha, współzałożyciela Gen Y Expert InSites Consulting oraz autora How cool brands stay hot, pozwoliła zrozumieć mechanizmy rządzące pokoleniem Millenialsów oraz porównać ich zachowania, a także preferencje w zestawieniu z pokoleniami X i Babyboomersów. Czy udało się przewidzieć kolejne, NextGen warto zapytać tych, którzy wzięli udział w spotkaniu z Joerim Van den Berghiem.

Zwycięskie projekty Filmteractive Market 2016

W tym roku nagrodę główną Filmteractive Market 2016 (10 000 pln oraz zaproszenie na MIPTV), współufundowaną przez Program Kreatywna Europa oraz Deloitte Digital, zdobył projekt Virtelio z Luxeburga. Jurorzy przyznali również nagrodę za drugie i trzecie miejsce – zdobyły je polski projekt Cherbobyl VR oraz hiszpański RAY.

Virtelio - narzędzie pozwalające na tworzenie w prosty sposób nielinearnych filmów interaktywnych. 

Chernobyl VR - polski projekt, który zabierający widzów w wirtualną podróż przez Czarnobyl i Prypeć. Przybliża on stan istniejący opuszczonego miasta w 30 lat po jednej z największych katastrof nuklearnych. Całemu założeniu towarzyszyła koncepcja ukazania tej historii w konwencji gry video z edukacyjno-fabularną narracją. 

RAY - rodzaj artystycznego filmowego doświadczenia VR, które przybliża nam krótką historię Mogen i Raya, która okazuje się zaskakiwać swoim zakończeniem.  

W pierwszym etapie, na podstawie przesłanych formularzy, wybranych zostało 8 najlepszych projektów, które później prezentowano podczas Filmteractive Market w specjalnie przygotowanej, ogólnodostępnej Strefie Innowacji. Na drugim etapie, eksperci mogli zadawać dodatkowe pytania w trakcie sesji pitchingowych, pozwalające im finalnie wybrać zwycięzców.

W tegorocznej edycji zgłoszono ponad 50 projektów z obszaru wirtualnej rzeczywistości pochodzących z całego świata: od Australii, przez Azję, Europę, aż po Stany Zjednoczone – mówi Agata Lepianka, Project manager Filmteractive – Tegoroczna edycja obfitowała w projekty o zróżnicowanej tematyce i zaawansowaniu technologicznym. To pokazuje, że Filmteractive Market niesie w sobie potencjał, podobnie, jak prezentowane na nim prace, za których powodzenie trzymamy kciuki. 

 

 

 

 

  • Facebook Polub
  • LinkedIn Opublikuj
  • Twitter Udostępnij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
  • grey tree sp. z o.o. grey tree sp. z o.o.

    Istniejemy na rynku reklamowym od 2007 r. Przez ten czas zbudowaliśmy nie tylko naszą markę, ale przede wszystkim...

    Zobacz profil w katalogu firm
  • APLAN MEDIA APLAN MEDIA

    Wiedza pochodzi z doświadczenia, natomiast intuicja z serca. Od ponad 9 lat łączymy wiedzę z intuicją oraz...

    Zobacz profil w katalogu firm
  • NuOrder NuOrder

    Jesteśmy partnerem marek w zakresie kompleksowych działań interaktywnych i kampanii performance. Budujemy...

    Zobacz profil w katalogu firm
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
Arrow
Loader
Up Down
ostatnie komentarze
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2019 interaktywnie.com. All rights reserved.