4.05.2017 / Biznes
 

Zyski z e-sportu w Europie osiągną ponad 345 milionów dolarów w 2018 roku

  • Polub
  • Opublikuj
  • Udostępnij
 

Na kilka tygodni przed World of Tanks Grand Finals organizowanymi przez Wargaming przy wsparciu PayPal, które w tym roku będą organizowane w Moskwie, firma ogłasza nowe wyniki corocznego raportu o e-sporcie. Badanie zostało przeprowadzone przez SuperData dla PayPal w 2017 roku na 12 europejskich rynkach, w celu pozyskania najnowszych danych dotyczących jednego z najbardziej obiecujących e-biznesów.

Popularność e-sportu w Europie jest napędzana m. in. szerokim dostępem do internetu, a także rozwojem mediów społecznościowych. Choć wiele osób uważa, że e-sport jest najpopularniejszy we wschodniej Azji, gdzie jest najwyższy odsetek internautów, Europa szybko nadrabia zaległości. 

Raport PayPal i SuperData udowadnia, że branża e-sportu rozwija się w szybkim tempie w całej Europie i w 2018 roku może osiągnąć wartość nawet ponad 345 milionów dolarów. Cztery największe rynki wśród przebadanych krajów to Szwecja (ojczyzna jednego z najpopularniejszych e-sportowych graczy, Youtubera PewDiePie), Rosja, Francja i Wielka Brytania – kraje te osiągnęły najlepsze wyniki zarówno pod względem zysków, jak i e-sportowej publiczności. W Szwecji, zyski z e-sportu sięgnęły w 2016 roku ponad 40 milionów dolarów.

W Polsce, zyski z e-sportu w 2016 roku wyniosły ponad 10,3 miliona dolarów i powinny osiągnąć prawie 11,4 miliona dolarów w 2018 roku. 

62577_poland_audience.png

- E-sport jest ważną dziedziną sportu i rozrywki dla coraz większej ilości osób i cieszę się, widząc, że PayPal jest naturalnym partnerem dla milionów graczy na całym świecie - mówi Matt Komorwski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Północnej i Centralnej. - Polski rynek e-sport ma w sobie wielki potencjał – jeśli wziąć pod uwagę liczbę użytkowników e-sport, która do 2018 roku osiągnie blisko 850,000 Polaków, staje się jasne, że jest to branża, na którą warto zwracać szczególną uwagę. Wiemy, jak ważne jest dostarczenie bezproblemowych płatności dla każdej transakcji, niezależnie od tego, czy dotyczy ona biletów lotniczych czy magicznego miecza dla krasnoluda na 99 levelu. Dlatego też dostarczamy e-sportowcom bezpieczniejsze i wygodniejsze płatności oraz usługi takie jak Program Ochrony Kupujących dla wybranych transakcji, a także współpracujemy z takimi partnerami jak Wargaming, który jest źródłem rozrywki dla milionów fanów e-sportu.

62579_poland_revenue.png

Milenialsi są obecnie jedną z największych grup pokoleniowych, która kształtują trendy w wielu dziedzinach, włączając w to e-sport. W oparciu o raport SuperData wiadomo, że przemysł ten jest niemal w całości zawłaszczony przez mileniasów – dwie największe grupy zainteresowane e-sportem mieszczą się w przedziale wiekowym 18-24 i 25-34 (te grupy łącznie stanowią 62% całej publiczności). Tylko 10% fanów e-sportu ma więcej niż 45 lat.  

Chociaż podział odbiorców ze względu na płeć pokazuje, że e-sport to domena mężczyzn (w Europie 84% graczy to mężczyźni vs 16% kobiet), to w Szwecji, Francji, Wielkiej Brytanii i Polsce kobiety mają największy udział – w kolejności 24%, 22%, 22% i 19%. Najmniejszy udział kobiet odnotowano w Izraelu, gdzie stanowią tylko 10%. 

62580_poland_gender.png

- E-sport staje się jednym z najbardziej intrygujących fenomenów naszych czasów i dobrze znajdować się w jego samym centrum, tuż obok takich topowych serwisów, jak PayPal, które od samego początku towarzyszyły nam w tej podróży – mówi Atila Yesildag, Senior eSports Manager, EU, z Wargaming.

SuperData Research wykazało, że około 33 milionów osób w Ameryce Północnej regularnie ogląda e-sport, a widzowie w wieku 18-34 lat stanowią 71% publiczności popularnych tytułów e-sportowych. 

62578_poland_age.png

W 2016 roku w Polsce e-sport miał ponad 541 tysiąca unikalnych widzów (przewiduje się, że ta liczba urośnie do prawie 850 tysięcy w 2018 roku). Ta liczba jest tylko osiem razy mniejsza niż średnia oglądalność konkursu skoków narciarskich (4,25 miliona widzów), ale taka sama jak średnia oglądalność czwartej, najpopularniejszej stacji telewizyjnej w Polsce.

 

 

  • Polub
  • Opublikuj
  • Udostępnij
Tag arrow
Chmura tagów

Tagi: PewDiePie, e-sport, wydatki reklamowe, youtube


wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
  • 6ix 6ix

    6ix świadczy usługi bazujące na technikach WoMM (Word of Mouth Marketing). Naszą ambicją jest posiadanie...

    Zobacz profil w katalogu firm
  • ASPER SOFTWARE HOUSE ASPER SOFTWARE HOUSE

    ASPER SOFTWARE HOUSE z Warszawy to osiem lat doświadczenia i dziesiątki zadowolonych Klientów. W naszej pracy...

    Zobacz profil w katalogu firm
  • AdROI AdROI

    AdROI jest niezależną agencją marketingową skoncentrowaną na projektowaniu i realizacji wielokanałowych...

    Zobacz profil w katalogu firm
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
6ix
ASPER SOFTWARE HOUSE
 
Arrow
newsletter
Arrow
Loader
Up Down
ostatnie komentarze
więcej
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2017 interaktywnie.com. All rights reserved.