SUPERHOT, czyli jak wejść do gry? [WIDEO]

  • Facebook Polub
  • LinkedIn Opublikuj
  • Twitter Udostępnij
 

SUPERHOT VR SuperHot Team zapowiedział wypuszczenie specjalnej edycji gry przeznaczonej na Oculus Rift i Touch. Prace nad wersją VR rozpoczęły się w 2013 roku, już wtedy było wiadomo, że zajmie to znacznie więcej czasu, niż się początkowo wydawało. W 2014 roku Oculus zaprosił SUPERHOT Team do pokazania ich gry na E3 – najważniejszych targach branży gier, które odbywają się w Los Angeles. W dwa tygodnie powstało demo gotowe do prezentacji. Gra na VR okazała się hitem, Oculus prezentował ją w najbardziej widocznej części swojego stoiska. Sukces na E3 wygenerował kolejne: demo obiegło cały świat – Kopenhagę, Los Angeles, Shanghai. Twórcy postanowili iść na całość i przy wersji VR zdecydowali się na kompletny redesign.

SUPERHOT VR utrzymany jest w stylistyce gry znanej z PC, ale reszta zbudowana jest od podstaw: odświeżona fabuła, nowe, unikalne treści wzbogacone o laserową strzelaninę, dzięki czemu gra zyskuje spektakularny charakter i angażuje w 100 %. SUPERHOT MOVE Idea SUPERHOT narodziła się w 2013 roku podczas 7 Day Person Shooter Game Challenge. Piotr Iwanicki (Game Director) razem z zespołem składającym się z 10 osób (niektóre z nich nie miały żadnego doświadczenia w tworzeniu gier) szukali pomysłu, który pozwoliłby im zaprezentować swoje umiejętności przy wykorzystaniu niewielkich zasobów. Wiedzieli, że należy zaskoczyć widzów i zapaść w ich pamięć. Iwanicki zderzył ze sobą dwa gatunki gier - grę turową (gra strategiczna, rozgrywana w turach) i grę FPS (gra skoncentrowana na walce z zastosowaniem broni palnej, której akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby) z tego założenia narodziło się SUPERHOT – strzelanka, w której czas płynie tylko kiedy się ruszasz.

Grę cechuje oryginalna grafika składająca się z trzech kolorów: białego, czarnego i czerwonego. Początkowo ten minimalizm wynikał z braku wystarczających środków finansowych, ale później stał się znakiem rozpoznawczym gry. SUPERHOT HIT Internetowa prezentacja demo gry przyniosła pozytywną informację zwrotną. Opinie na temat SUPERHOT pojawiły się na globalnych portalach m.in. Kotaku i WIRED, co więcej, gra przeszła Steam Greenlight w jeden weekend i dostała rekomendację platformy. Wtedy twórcy postanowili zrobić pełną wersję i rozpoczęli kampanię na Kickstarterze – platformie crowdfundingowej. Podstawowe finansowanie ($100 000) zebrali w ciągu 24 godzin, a zakończyli zbiórkę z $250,798 ufundowanymi przez 11,626 osób.

Jednym z donatorów był Cliff Bleszynski – designer Unreal and Gears of War, który napisał o grze "Superhot singlehandledly has one of the most innovative features I've ever seen in a FPS and deserves all the monies." Po Kickstarterze przyszedł czas na ciężką pracę, do gry dołożono nowe feature’y oraz niepowtarzalną fabułę. Potencjał SUPERHOT’a dostrzegł Microsoft, który postanowił zasponsorować prace nad wersją gry na platformę Xbox One. SUPERHOT został wydany 24 lutego 2016 na PC i 3 maja 2016 na Xbox One. Gra zachwyciła graczy oraz recenzentów. Średnia ocen na portalu metacritic.com to 82. Piotr Iwanicki, Game Designer SUPERHOT będzie gościem specjalnym tegorocznej konferencji Filmteractive, która odbędzie się 28-29 września w Łódzkiej Szkole Filmowej.

Program festiwalu komunikacji interaktywnej dostępny jest już na: filmteractive.eu/programme 

  • Facebook Polub
  • LinkedIn Opublikuj
  • Twitter Udostępnij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
  • TBMS Digital Marketing Agency TBMS Digital Marketing Agency

    Projektujemy i wdrażamy strony internetowe - m.in. sklepy, landing page, firmowe. Świadczymy usługi związane z...

    Zobacz profil w katalogu firm
  • NuOrder NuOrder

    Jesteśmy partnerem marek w zakresie kompleksowych działań interaktywnych i kampanii performance. Budujemy...

    Zobacz profil w katalogu firm
  • grey tree sp. z o.o. grey tree sp. z o.o.

    Istniejemy na rynku reklamowym od 2007 r. Przez ten czas zbudowaliśmy nie tylko naszą markę, ale przede wszystkim...

    Zobacz profil w katalogu firm
Trwa zapisywanie komentarza
Dodaj komentarz
Zaloguj się
Jeśli nie masz jeszcze konta w Interaktywnie.com - możesz się zarejestrować albo
wymagane
 
obrazek nieczytelny
 
 
wyślij
wizytówki firm
szukasz klientów dla firmy?
NuOrder
 
Arrow
newsletter
Arrow
Loader
Up Down
ostatnie komentarze
 
Dołącz do społeczności interaktywnie.com
 
 
 
 
© 2019 interaktywnie.com. All rights reserved.